هیچ واحد دانشگاه آزاد ادغام و تعطیل نمی گردد

به گزارش آفتاب صبا، به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، فرهاد رهبر در سیزدهمین نشست هماهنگی و پایش امور استان های دانشگاه با بیان اینکه هیچ واحد دانشگاهی ادغام یا تعطیل نمی گردد، گفت: باید واحدها و مراکز دانشگاهی را ابتدا در استانها مدیریت کنیم.

هیچ واحد دانشگاه آزاد ادغام و تعطیل نمی گردد

وی اضافه نمود: در سطح استان ها با رعایت ملاحظات سیاسی، اجتماعی و امنیتی و در نظر دریافت شرایط فرهنگی استان، واحدهای دانشگاهی را برای فاصله جغرافیایی، ناحیه بندی کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر یکپارچه سازی ساختار مدیریتی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه نمود: باید ساختار مدیریتی، اداری، اقتصادی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یکپارچه و هماهنگ گردد.

رهبر با اشاره به اینکه هیچگونه مرزی میان دانشگاه های کشورهای اروپایی برای گذراندن واحدهای درسی نیست، گفت: آنها با ایجاد و رعایت یک استاندارد واحد به دانشجویان مجوز می دهند که واحدهای درسی خود را در صورت تمایل و احتیاج در دانشگاه های مختلف بگذرانند.

وی اولین و مهم ترین گام برای یکپارچه سازی دانشجویی را استاندارد سازی دانست و اضافه نمود: با استانداردسازی تمامی واحدهای دانشگاهی، دانشجویان می توانند در صورت داشتن شرایط مورد احتیاج، واحدهای درسی خود را در یک یا چند واحد دانشگاهی سپری نمایند.

رئیس دانشگاه آزاد عنوان نمود: باید تجهیزات آزمایشگاهی واحدهای دانشگاهی تحت عنوان آزمایشگاه مرکزی نامگذاری گردد تا برای نقل و انتقال و بهره برداری از آنها، واحد استفاده نماینده دچار مشکل نگردد.

رهبر گفت: ناحیه بندی واحدها و مراکز دانشگاهی به معنای رجحان و تفوق یک واحد بر دیگری نیست، بلکه به معنای یکپارچه سازی است.

وی به اصلاح ساختار سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی اشاره و گفت: ساختار واحدهای دانشگاهی باید متناسب با سازمان مرکزی اصلاح گردد.

رئیس دانشگاه آزاد درخصوص ایجاد معاونت پزشکی در استان های دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در صورتی که مصوبه معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در استان ها اجرا گردد، مجاز به ایجاد پست معاونت پزشکی خواهند بود.

منبع: ویکی گرام
انتشار: 11 دی 1399 بروزرسانی: 11 دی 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1154

به "هیچ واحد دانشگاه آزاد ادغام و تعطیل نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیچ واحد دانشگاه آزاد ادغام و تعطیل نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید