تور ارزان فرانسه: مشاجرات سیاسی فرانسه و انگلیس بر سر پناهجویان بالا گرفت

به گزارش آفتاب صبا، به گزارش خبرنگاران به نقل از ایندیپندنت، فرانسه اعلام نموده است که دولت انگلیس تا کنون حتی یک یورو هم برای مقابله با عبور مهاجران از کانال مانش پرداخت ننموده است.

تور ارزان فرانسه: مشاجرات سیاسی فرانسه و انگلیس بر سر پناهجویان بالا گرفت

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

در همین ارتباط هم ژرالد دارمانن، وزیر کشور فرانسه از انگلیس خواسته است تا به وعده اش عمل کند و 54 میلیون پوندی را که پیش تر برای پشتیبانی از اقدامات فرانسه در مقابله با عبور غیرقانونی مهاجران از کانال مانش وعده داده بود، بپردازد.

او گفت: از لندن می خواهیم به قول های حمایت اقتصادی خود عمل کند، زیرا عملیات حفاظت از این مرز را برای آن ها انجام می دهیم.

دارمانن بعلاوه بدون آنکه شرح روشنی بدهد، از انگلیس خواست کارهایی بکند تا جذابیت آن کشور برای مهاجران کاهش یابد.

او گفت: صحبت از انسان ها است، بچه ها و نوزادانی که سوار این قایق ها می نمایند و جان شان به خطر می افتد. کسانی هنگام عبور از این کانال جان می سپارند و من نمی خواهم جان شان در گرو مشاجرات سیاسی باشد.

دولت انگلیس پیش تر در امسال میلادی (2021)، وعده داده بود برای مقابله با این معضل میلیون ها پوند بپردازد. اما پریتی پتل، وزیر کشور انگلیس، به تازگی تهدید نموده تا وقتی از رسیدن افراد بیش تری به لندن جلوگیری نشود، این یاری اقتصادی را انجام نخواهد داد.

فرانتس تاوارت، فرمانده گشت ساحلی منطقه کاله در فرانسه، هم ماه پیش تهدید نموده بود که اگر لندن حمایت اقتصادی را متوقف کند، او هم نگهبانان ساحلی تحت امر خود را از این منطقه خارج می نماید.

یک سخنگوی وزارت کشور انگلیس گفته است: مقامات لندن و پاریس طبق توافقی دوجانبه همچنان در خصوص ترتیبات نهایی اقتصادی همکاری می نمایند. از لحاظ عملیاتی و خط مشی در خصوص این کار مرتب با فرانسه در تماس هستیم. همکاری مشترک با فرانسه به دستگیری حدود 300 نفر، محکومیت 65 نفر، و جلوگیری از عبور بیش از 13 هزار و 500 نفر منجر شده است. اما با توجه به آنکه صدها نفر همچنان زندگی شان را به خطر می اندازند تا از کانال عبور نمایند، تمام طرف ها باید اقدامات بیش تری انجام دهند.

این در حالی است که نیروی مرزبانی انگلیس روز شنبه 17 مهر ده ها نفر را که جان خود را به خطر انداخته بودند و از کانال گذشته بودند، به ساحل آورد. گویا در روز آدینه 16 مهر هم شمار زیادی از مهاجران توانسته بودند از کانال بگذرند، ولی وزارت کشور انگلیس هنوز آمار ورودی های آن روزها را اعلام ننموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 آبان 1400 بروزرسانی: 14 آبان 1400 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1651

به "تور ارزان فرانسه: مشاجرات سیاسی فرانسه و انگلیس بر سر پناهجویان بالا گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان فرانسه: مشاجرات سیاسی فرانسه و انگلیس بر سر پناهجویان بالا گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید