محرومیت دو ملی پوش بسکتبال از حضور در لیگ برتر

به گزارش آفتاب صبا، به گزارش خبرنگاران، تشکیل پرونده انضباطی برای محمد جمشیدی و ارسلان کاظمی به علت مذاکره و انعقاد قرارداد همزمان با دو تیم لیگ فزونی در دستور کار فدراسیون نهاده شد. ماجرا از این قرار بود که محمد جمشیدی برای حضور در فصل پیش روی لیگ برتر باشگاه های کشور اقدام به انعقاد قرارداد با تیم شیمیدر کرد اما بعد از حضور مهران شاهین طبع در راس کادر فنی این تیم، وی به شهرداری گرگان بازگشت تا تمریناتش را برای شرکت در فصل تازه مسابقات با این تیم ادامه دهد. ارسلان کاظمی هم همزمان با دو تیم مهرام تهران و ذوب آهن مذاکره داشته و قرارداد بسته بود.

محرومیت دو ملی پوش بسکتبال از حضور در لیگ برتر

به همین خاطر کمیته انضباطی فدراسیون بسکتبال بعد از آنالیز پرونده، رای بدوی را در خصوص آنها صادر و طی آن علاوه بر معین شرایط این دو بازیکن مقدار خسارت به باشگاه های متضرر را هم تعیین کرد.

این دو ملی پوش البته نسبت به رای بدوی معترض بودند و درخواست تتازه نظرخواهی داشتند، به همین علت پرونده انضباطی آنها مجدد آنالیز و تغییراتی در مجازات شخص بازیکنان اعمال شد.

بر این اساس محمد جمشیدی و ارسلان کاظمی هر دو به خاطر اقدامی که بر خلاف آئین نامه برگزاری مسابقات باشگاهی داشتند، علاوه بر مجازات شخصی ملزم به جبران خسارت نسبت به باشگاه های متضرر در پرونده هستند.

این اقدامات هنوز از طرف این دو بازیکن انجام نشده و به همین علت و با وجود معین شرایطی که از حیث حضور در ترکیب تیم های شهرداری گرگان و ذوب آهن اجرا شده، قراردادشان در فدراسیون ثبت نشده است و از همین رو اجازه حضور در لیگ برتر را هم ندارند.

منصور اردستانی مسئول کمیته انضباطی فدراسیون بسکتبال در مصاحبه با خبرنگاران در خصوص پرونده محمد جمشیدی و ارسلان کاظمی شرح داد و تاکید نمود که تا زمان اجرا نشدن آرای صادر شده این دو بازیکن اجازه ثبت قرارداد و حضور در لیگ برتر را ندارند.

وی گفت: طبق آئین نامه مسابقات باشگاهی، هر بازیکن مجاز به انعقاد قرارداد با یک باشگاه است و تا زمانی که تحت همان قرارداد است و قرادادش تمام نشده است، نمی تواند بدون اجازه باشگاه مربوطه وارد مذاکره و انعقاد قرارداد تازه گردد.

اردستانی ادامه داد: با این حال محمد جمشیدی و ارسلان کاظمی خلاف این قانون عمل کردند و بعد از اتمام فصل گذشته لیگ برتر، اقدام به قرارداد همزمان با دو باشگاه کردند. به همین علت کمیته انضباطی طبق آئین نامه به موضوع ورود داشت. رای اولیه بنا به درخواست بازیکنان خاطی و بعلاوه باشگاه شهرداری گرگان (در خصوص محمد جمشیدی) در مرحله تتازهنظرخواهی هم دوباره آنالیز و نهایی شد.

محمد جمشیدی؛ توبیخ کتبی و 2 میلیارد ریال جریمه نقدی

مسئول کمیته انضباطی فدراسیون بسکتبال در خصوص آرای صادر شده برای محمد جمشیدی گفت: دو ماه محرومیت و 100 میلیون جریمه رای بدوی در خصوص محمد جمشیدی بود. این بازیکن و بعلاوه باشگاه شهرداری گرگان که طرف قرارداد او به شمار میرود نسبت به دو ماه محرومیت معترض بودند که موضوع در مرحله تتازه نظرخواهی آنالیز شد. در این مرحله به علت تضمین اجرای عدالت و اجتناب از مجازات باشگاه ذی حق، محرومیت جمشیدی که مجازات شخصی او به شمار میرود به 100 میلیون جریمه نقدی تغییر کرد.

وی توضیح داد: بدین ترتیب رای قطعی و نهایی در خصوص محمد جمشیدی عبارت است از توبیخ کتبی، 200 میلیون جریمه نقدی و عذر خواهی رسمی از باشگاه شیمیدر. مجازات دیگری که برای جمشیدی در نظر گرفته شده، در خصوص پرداخت خسارت به باشگاه متضرر در پرونده یعنی شیمیدر است.

اردستانی تاکید نمود: رقم مبلغ خسارت به وسیله کارشناس خبره ورزشی معین می گردد. این کارشناس معین و ابلاغ او صادر شده است. قرار است وی مبلغ خسارت را امروز معین کند.

ارسلان کاظمی؛ توبیخ کتبی و یک میلیارد ریال جریمه نقدی

مسئول کمیته انضباطی فدراسیون بسکتبال بعلاوه در خصوص ارسلان کاظمی و پرونده انضباطی او تاکید نمود: رای اولیه در خصوص این بازیکن هم با درخواست تتازه نظر او همراه بود و در نهایت حکم نهایی توبیخ کتبی، یک میلیارد ریال جریمه نقدی و عذرخواهی رسمی از مسئولان مهرام برای وی در نظر گرفته شد.

به گفته اردستانی، همانند محمد جمشیدی در خصوص ارسلان کاظمی هم پرداخت خسارت به باشگاه متضرر در پرونده در نظر گرفته شده که در خصوص وی تیم مهرام به شمار میرود. رقم آن هم به وسیله کارشناس تعیین و ابلاغ می گردد.

عدم ثبت قرارداد جمشیدی و کاظمی و ممانعت از حضور آنها در لیگ برتر

با وجود معین شرایط اجرا شده در خصوص محمد جمشیدی و ارسلان کاظمی و صدور حکم مبنی بر حضور آنها در ترکیب تیم های شهرداری گرگان و ذوب آهن اصفهان، قرارداد این دو بازیکن در فدراسیون ثبت نشده است و تا زمان اجرای کامل احکام صادر شده و معین تکلیف اجرای آن، ثبت نخواهد شد.

منصور اردستانی ضمن تایید این موضوع گفت که این دو ملی پوش بسکتبال فعلا از شرکت در لیگ برتر محروم هستند. این محرومیت تا زمانی اعمال می گردد که به رای صادر شده عمل نشده باشد.

این دو بازیکن باید طبق احکام صادر شده اقدامات لازم را انجام دهند و جریمه های خود را که جبران خسارت به باشگاه های متضرر هم شامل آن می گردد را پرداخت نمایند یا برای ترتیب پرداخت آن با طرفین (فدراسیون و باشگاه های متضرر) توافق نمایند. در این صورت اجازه ثبت قرارداد آنها و کارت بازی صادر می گردد.

این در حالی است که امروز شنبه و در چارچوب هفته نخست فصل تازه لیگ برتر باشگاه های کشور، تیم شهرداری گرگان از گروه الف و در نخستین ملاقات فصل به مصاف نظم آوران سیرجان خواهد رفت. ذوب آهن هم که در این گروه واقع شده است نخستین ملاقات خود در هفته نخست را فردا یکشنبه برابر تیم خانه بسکتبال خوزستان برگزار خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 آبان 1400 بروزرسانی: 11 آبان 1400 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1648

به "محرومیت دو ملی پوش بسکتبال از حضور در لیگ برتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محرومیت دو ملی پوش بسکتبال از حضور در لیگ برتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید