مترو مشهد تعطیل و ناوگان اتوبوسرانی نیز محدود شد

به گزارش آفتاب صبا، با موافقت اعضای شورای اسلامی شهر مشهد فعالیت قطار شهری از روز یکشنبه 25 اسفند سال جاری تا پنجم فروردین ماه سال 99 متوقف و فعالیت ناوگان اتوبوسرانی این شهر نیز محدود به 4 ساعت شد.

مترو مشهد تعطیل و ناوگان اتوبوسرانی نیز محدود شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، محمد رضا حیدری، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با توجه به این که آمار مبتلایان بر کرونا در مراکز استان هایی که حمل ونقل عمومی را محدود نموده اند کاهش یافته است، این موضوع در مشهد نیز به صورت طرح دوفوریتی در دستور نشست علنی امروز شورای اسلامی شهر نهاده شد.

عضو شورای شهر مشهد نیز اضافه کرد : آمار رسمی، نرخ رشد کرونا در ایران را بیشتر از چین نشان می دهد بنابراین اگر پیشگیری نگردد به حالت انفجارگونه خواهیم رسید.

محسن ریاضی اظهار کرد: تعطیلات نوروزی به جای تهدید می تواند فرصت باشد و در این ایام فعالیت مترو و اتوبوس باید محدود گردد.

رئیس کمیسیون حمل ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: در حال حاضر تردد با مترو و ناوگان اتوبوسرانی بیش از 50 درصد کاهش یافته است.

مجتبی بهافرایند اضافه کرد: در پایانه مسافربری برون شهری نیز سفرها از مشهد باید محدود گردد و جابه جایی را به پنج درصد ظرفیت برسانیم، هم اینک نیز حدود 90 درصد تعداد مسافران این پایانه ها کاهش یافته است.

در این نشست با موافقت اعضای شورای شهر مشهد سرویس دهی قطارشهری از فردا تا پنجم فروردین ماه سال آینده تعطیل شد و فعالیت ناوگان اتوبوسرانی نیز از 26 اسفند تا 29 اسفند از ساعت 6 و 30 دقیقه تا هشت و 30 دقیقه و از ساعت 16 و 30 دقیقه تا 18 و 30 دقیقه خواهد بود و از 29 اسفند تا پنجم فرودین 99 نیز فعالیت اتوبوسرانی به طور کامل متوقف می گردد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد همچنین گفت: تصمیم بر ادامه این فرایند بعد از پنجم فرودین ماه سال 99 بر عهده شهردار و تصمیم گیری ستاد پیشگیری از کروناست.

حیدری اضافه کرد: تعطیلی پایانه مسافربری برون شهری نیز منجر به شکل گیری شبکه غیررسمی می گردد ولی با موافقت اعضای شورای شهر مشهد محدودیت هایی با هماهنگی مراجع قانونی در پایانه های مسافربری اعمال شده و ممنوعیت فروش بلیت حضوری در پایانه ها و ارائه خدمات صرفا به صورت اینترنتی مصوب شده است.

معاون عمران و حمل ونقل ترافیک شهرداری مشهد نیز گفت: 23 اسفندماه پارسال 69 هزار مبادله مسافری در پایانه های برون شهری داشتیم که این تعداد در 23 اسفند سال جاری به 12 هزار و 700 نفر کاهش یافت.

خلیل الله کاظمی اضافه کرد: تعطیلی غرفه های پایانه مسافربری در شرایط فعلی و فروش بلیت به صورت اینترنتی اقدامات خوبی است که باید عملیاتی گردد.

بر اساس آخرین گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آمار مبتلایان به کرونا در استان خراسان رضوی تا به امروز با اضافه شدن 110 مبتلای جدید به 395 نفر رسیده است.

270 نفر از کل مبتلایان به بیماری کرونا در خراسان رضوی مربوط به حوزه جغرافیایی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بقیه در مناطق زیرپوشش سایر دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی این استان هستند.

تعداد جانباختگان بیماری کرونا که آزمایش آنها بطور قطعی مثبت بوده در خراسان رضوی 28 نفر است. 20 نفر از این تعداد مربوط به دانشگاه علوم پزشکی مشهد و 6 نفر مربوط به دانشکده علوم پزشکی نیشابور هستند. دانشگاه های علوم پزشکی تربت جام و گناباد هم هرکدام یک مورد فوت ناشی از بیماری کرونا را اعلام نموده اند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 655

به "مترو مشهد تعطیل و ناوگان اتوبوسرانی نیز محدود شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مترو مشهد تعطیل و ناوگان اتوبوسرانی نیز محدود شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید