لزوم تسریع در ایمن سازی بناهای روستایی در استان تهران

به گزارش آفتاب صبا، تهران (پانا) - استاندار تهران با اشاره به اینکه باید ایمن سازی بناهای روستایی در استان تهران سرعت پیدا کند اضافه کرد نظارت بر کیفیت بناها باید توسط شهرداری ها به جد پیگیری گردد.

لزوم تسریع در ایمن سازی بناهای روستایی در استان تهران

به گزارش ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی با اشاره به لزوم ایمن سازی بناهای روستایی در استان تهران گفت: در تهران چند گسل فعال وجود دارد که نگرانی برای آحاد جامعه فراهم نموده، از اینرو باید در چند جهت اقدام گردد که رکن اول آموزش و ارتقاء دانش و آگاهی و حساس کردن مردم است.

وی اضافه نمود: فراهم کردن امکانات و پناهگاه ها از جمله دیگر اقدامات است و احتیاج است تا سیاست گذاری توسط مسئولان دولتی نسبت به ایجاد پناهگاه ها انجام گردد، به علاوه استفاده از علم و تخصص در امور مختلف نیز لازم است و باید تجهیزات زلزله نگاری در قسمت های استاندارد نصب گردد.

وی ادامه داد: مقاوم سازی و ایمن سازی بناهای مختلف نیز باید در دستورکار قرار گیرد که در خصوص روستاها بنیاد مسکن متولی شده تا نسبت به بازسازی و مقاوم سازی بناهای روستای اقدام کند که البته در استان تهران نسبت به این موضوع عقب ماندگی داریم که باید این فرایند سرعت بگیرد.

استاندار تهران تاکید نمود: نظام مهندسی باید نظارت را در دستور کار خود قرار دهد تا ساختمان ها از استاندارد برخوردار شوند، ضمن اینکه دستگاه های خدمات رسان در زمان بحران باید آمادگی کامل داشته باشند.

وی خطاب به شهرداران و فرمانداران گفت: توجه داشته باشید تا به عنوان راهبر جدی، بناهایی که ساخته می گردد کیفیت لازم را داشته باشند و نظارت علمی و تخصصی در دستور کار قرار گیرد تا این امر محقق گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 5 بهمن 1399 بروزرسانی: 5 بهمن 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1194

به "لزوم تسریع در ایمن سازی بناهای روستایی در استان تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم تسریع در ایمن سازی بناهای روستایی در استان تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید