فوت 6 نفر به علت انفجار موادمحترقه تا به امروز

به گزارش آفتاب صبا، رئیس سازمان اورژانس کشور از مرگ شش تن به علت استفاده از مواد محترقه تا به امروز اطلاع داد.

فوت 6 نفر به علت انفجار موادمحترقه تا به امروز

به گزارش ایسنا، جعفر میعادفر با اشاره به آمار فوتی ها و آسیب دیدگان حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری در کشور گفت: از اول بهمن تا سرانجام چهارشنبه سوری سال گذشته 19 نفر فوتی داشتیم که 9 نفر از آنان در روز چهارشنبه سوری جان خود را از دست دادند. سال جاری و در حالی که هنوز به چهارشنبه سوری نرسیده ایم، متاسفانه شش تن به علت انفجار موادمحترقه جان خود را از دست داده اند.

رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: متاسفانه شاهد آن هستیم که یک مراسم سنتی که از سالیان گذشته برای مردم وجود داشته تا با هم معاشرت نمایند الان به میدان جنگ تبدیل شده و این برای جهانیان عجیب است.

میعادفر از 172 مورد نقص عضو، 890 مورد آسیب چشمی، سه مورد تخلیه چشم، 850 مورد سوختگی درجه دو و سه در چهارشنبه سوری سال گذشته اطلاع داد و گفت: 80 درصد از آسیب دیدگان آقایان بودند و تعدادی هم خانم ها بودند و جالب اینکه بیشترین آسیب دیدگی ها در سن شش تا 18 سال قرار داشتند که این یعنی خانواده ها مراقب بچه ها نیستند و آن ها را رها کردند. از 2800 نفری که در چهارشنبه سوری سال گذشته آسیب دیدند 1305 نفر در سن 6 تا 18 سال بودند.

رئیس سازمان اورژانس کشور به آسیب های غیرمستقیم این موضوع نیز اشاره نمود و گفت: سالمندی که در منزل در حال استراحت است به علت شنیدن صدای انفجار مهیب دچار عارضه مغزی و قلبی می گردد و بعضی مادران باردار هم در این ایام سرانجامی سال دچار زایمان زودرس می شوند و اینها آسیب هایی است که ممکن است به ما گزارش نگردد، اما وجود دارد.

میعادفر که در یک برنامه رادیویی صحبت می کرد، گفت: درصورتیکه فردی دچار آتش سوزی شد و لباس به بدنش چسبید افراد حاضر در صحنه به هیچ وجه نباید لباس را بکِشند، تاول ها را هم تخلیه ننمایند و به جای استفاده از مواد قدیمی مانند سیب زمینی و خمیردندان فرد را به مراکز درمانی منتقل نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 22 اسفند 1401 بروزرسانی: 22 اسفند 1401 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 2016

به "فوت 6 نفر به علت انفجار موادمحترقه تا به امروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوت 6 نفر به علت انفجار موادمحترقه تا به امروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید