تور ارزان فرانسه: سفر بلینکن به پاریس با هدف کاهش تنش با فرانسه

به گزارش آفتاب صبا، وزیر خارجه آمریکا میخواهد طی روزهای آینده به پاریس سفر کند تا با مقام های فرانسوی درباره تنش های موجود در روابط دو کشور بحث و گفتگو داشته باشد.

تور ارزان فرانسه: سفر بلینکن به پاریس با هدف کاهش تنش با فرانسه

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا میخواهد هفته آینده با هدف کاهش تنش ها با فرانسه به پاریس سفر کند و با مقام های این کشور مذاکره نماید.

وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه ای اعلام نمود: بلینکن طی روزهای دوشنبه تا چهارشنبه با حضور در یک نشست مالی با هدف تقویت روابط راهبردی ایالات متحده و فرانسه، با مقام های فرانسوی ملاقات خواهد نمود.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این باره گفت: بلینکن میخواهد در این سفر با مقام های فرانسوی درباره مسائل مربوط به امنیت در منطقه هند-اقیانوسیه، بحران تغییرات آب و هوایی، شرایط مالی در دوران پس از کرونا، روابط کشورهای دو سوی اقیانوس اطلس و همکاری با شرکا و متحدان بین المللی برای مقابله با چالش های جهانی، رایزنی و گفتگو کند.

ند پرایس اضافه نمود: بلینکن پس از فرانسه به مکزیک سفر خواهد نمود تا اولین مرحله از سفرهای خود به کشورهای همسایه را شروع کند.

تنش ها بین آمریکا و فرانسه در پی انعقاد پیمان نظامی بین آمریکا و بریتانیا با استرالیا و لغو قرارداد خرید زیردریایی استرالیا از فرانسه بالا گرفته است.

توافقنامه نو موسوم به AUKUS سه کشور مذکور این موضوع را در یک بازه زمانی 18 ماهه مورد آنالیز قرار خواهد داد که استرالیا چگونه می تواند به برترین فناوری زیردریایی هسته ای دست پیدا کند که سریعتر و کاربردی تر از زیردریایی های متعارف فعلی باشد. با انعقاد این توافق، عملا قرارداد 40 میلیارد دلاری فرانسه با استرالیا برای توسعه زیردریایی هسته ای لغو شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 مهر 1400 بروزرسانی: 29 مهر 1400 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1633

به "تور ارزان فرانسه: سفر بلینکن به پاریس با هدف کاهش تنش با فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان فرانسه: سفر بلینکن به پاریس با هدف کاهش تنش با فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید