ساخت مرکز بزرگ پرورش هوبَره در استان کرمان با همکاری قطری ها

به گزارش آفتاب صبا، مسئول هماهنگی روابط دو جانبه و منطقه ای مرکز امور بین الملل و کنوانسیون های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سازمان محیط زیست با کشور قطر همکاری هایی دارد و هم اکنون در حال اجرا کارهای مربوط به مرکز بزرگ پرورش هوبَره در استان کرمان هستیم.

ساخت مرکز بزرگ پرورش هوبَره در استان کرمان با همکاری قطری ها

به گزارش خبرنگاران، محمدعلی گرجی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ما با تمام کشورها از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب جهان روابط بین المللی محیط زیستی برقرار می کنیم اضافه نمود: سازمان محیط زیست به عنوان یک نهاد حاکمیتی روابط اقتصادی و اقتصادی چندانی با این کشورها ندارد و بیشتر در حوزه روابط حاکمیتی عمل می نماید.

مسئول هماهنگی روابط دو جانبه و منطقه ای مرکز امور بین الملل با اشاره به ارتباطات خارجی سازمان محیط زیست مطرح کرد: در حال حاضر حدود 60 یادداشت تفاهم با کشورهای مختلف جهان داریم و تعداد زیادی از برنامه های اجرایی را مطابق با همین یادداشت تفاهم ها اجرا می کنیم.

این مقام مسئول از همکاری های نزدیک با کشور روسیه در زمینه های مختلف زیست محیطی سخن گفت و اضافه نمود: علاوه بر کشور روسیه، با کشور قطر نیز همکاری هایی داریم و در حال اجرا کارهای مربوط به مرکز بزرگ پرورش هوبَره در استان کرمان هستیم.

گرجی همچنین یادآور شد: ما با کشور چین نیز یادداشت تفاهم هایی داریم که مطابق با آن قرار شد درباره یک منطقه ایران یاری های زیست محیطی داشته باشد و به همین خاطر تجهیزات و اقلامی را به وسیله چین وارد می کنیم.

وی با انتقاد از نوع عملکرد سیستم آموزشی در آموزش مفاهیم محیط زیستی گفت: متاسفانه نظام آموزشی ایران از سال گذشته تاکنون توسعه چندانی پیدا نکرده و عمده آموزش ها با طبیعت انسان و واقعیت ها منطبق نیست.

گرجی با اشاره به کوشش سازمان محیط زیست برای همگانی کردن آموزش های زیست محیطی در جامعه گفت: معاونت آموزش سازمان حفاظت محیط زیست فعالیت های خوبی در حوزه ارائه آموزش مفاهیم محیط زیستی به بچه ها انجام داده و حتی سی دی و کتاب ها و بازی های متعددی را تهیه و در مدارس پخش می نماید.

مسئول هماهنگی روابط دو جانبه و منطقه ای مرکز امور بین الملل در سازمان محیط زیست با تأکید بر لزوم نهادینه سازی آموزش های محیط زیستی گفت: باید این دانش را با هدف ارتقای محیط زیست به نسل های بعدی منتقل کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 151

به "ساخت مرکز بزرگ پرورش هوبَره در استان کرمان با همکاری قطری ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت مرکز بزرگ پرورش هوبَره در استان کرمان با همکاری قطری ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید