ساخت قرص برای درمان قطعی کرونا

به گزارش آفتاب صبا، نیویورک تایمز گزارش داد دولت بایدن برای ساخت یک قرص خصوص درمان بیماری کووید19 سه میلیارد و 200 میلیون دلار سرمایه گذاری می نماید.

ساخت قرص برای درمان قطعی کرونا

از وبسایت سازمان بهداشت جهانی دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران ، یک برنامه نو 3.2 میلیارد دلاری از فراوری قرص های ضد ویروسی پشتیبانی می نماید که ممکن است تا انتها امسال وارد بازار شوند.

دولت سال گذشته بیش از 18 میلیارد دلار بودجه برای فراوری واکسن کرونا هزینه کرد ، تلاشی که منجر به فراوری حداقل پنج واکسن بسیار موثر شده و یا می گردد.. اکنون بیش از 3 میلیارد دلار در یک زمینه دیگر سرمایه گذاری خواهد شد: فراوری قرص برای مقابله با ویروس در اوایل دوره ابتلا که به طور بالقوه باعث نجات جان بسیاری از افراد در سال های آینده می گردد.

طبق برنامه نو فراوری قرص و آزمایشات بالینی آن در آمریکا تسریع می یابد.

اگر همه چیز خوب پیش برود بعضی از اولین قرص ها می توانند تا انتها سال آماده شوند. بر اساس این برنامه حساس و پرهزینه تعدادی بیماری ویروسی دیگر از جمله آنفلوانزا ،ایدز و هپاتیت C ، با یک قرص ساده قابل درمان هستند.

آنتونی فاوسی ، مدیر انستیتوی ملی آلرژی و بیماری های عفونی و پشتیبان اصلی این برنامه گفت که او منتظر زمانی است که بیماران کرونایی به محض مثبت شدن آزمایش خود بتوانند قرص های ضد ویروسی را از داروخانه تهیه نمایند.

او در مصاحبه ای گفت: صبح بیدار می شوم، احساس خوبی ندارم، حس بویایی و چشایی ام از بین می رود، گلو درد می گیرم. با دکترم تماس می گیرم و می گویم من کووید دارم و حالا نسخه می خواهم.

حمایت فاوسی از تحقیقات در خصوص قرص های ضد ویروسی ناشی از تجربه خود وی در مبارزه با ایدز در سه دهه قبل است. در دهه 1990 ، موسسه وی تحقیقاتی را انجام داد که منجر به اولین قرص ضد ویروس برای ایدز به نام مهارنماینده های پروتئاز شد که پروتئین ویروسی ضروری را مسدود می نماید و می تواند ویروس را برای یک عمر دور نگه دارد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 13 مرداد 1400 بروزرسانی: 13 مرداد 1400 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1547

به "ساخت قرص برای درمان قطعی کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت قرص برای درمان قطعی کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید