سؤ ظن عمر را کوتاه می نماید

به گزارش آفتاب صبا، زنان و مردانی که به مهربانی غریبه ها باور دارند احتمالاً بیشتر از دوستان شکاک خود عمر می نمایند. به نظر می رسد دیدنِ خوبی در دیگران به طور خاص برای سلامت قلب مفید است و مرگ ومیر ناشی از بیماری های قلبی را تا 13 درصد کاهش می دهد.

سؤ ظن عمر را کوتاه می نماید

نتایج یک مطالعه نشان می دهد حتی مقدار سالمی از شک گرایی را هم بهتر است فراموش کنیم، درعوض بهتر است بدانیم اعتماد کردن به دیگران چند سال به عمرمان اضافه می نماید.

محققان دریافته اند زنان و مردانی که به مهربانی غریبه ها باور دارند احتمالاً بیشتر از دوستان شکاک خود عمر می نمایند. به نظر می رسد دیدنِ خوبی در دیگران به طور خاص برای سلامت قلب مفید است و مرگ ومیر ناشی از بیماری های قلبی را تا 13 درصد کاهش می دهد.

در این مطالعه محققان یک سوال از شرکت نمایندگان پرسیدند: آیا شما معتقدید که بیشتر آدم ها قابل اعتماد هستند یا فکر می کنید باید خیلی مراقب دیگران بود؟

از بین 24000 نفر شرکت نماینده فقط 37 درصد موافق بودند که بیشتر افراد قابل اعتماد هستند. از بین این تعداد 58 درصد معتقد بودند که افراد باید بسیار مراقبت باشند و 5 درصد نیز نظری نداشتند.

این نتایج نشان دادند که مردان بیشتر از زنان و متأهل ها به دیگران اعتماد می کردند و افراد مسن نیز به طور کلی بیشتر از گروه های سنی دیگر خوشبین بودند.

این تحقیق در دانشگاه استکهلم انجام شد و محققان شرح دادند که دیدنِ خوبی در دیگران به افراد یاری می نماید راحت تر با سختی های زندگی کنار بیایند.

اما سوءظن داشتن ممکن است میزان هورمون کورتیزول را افزایش دهد که با گذر زمان خطر حملات قلبی را افزایش می دهد.

همچنین افرادِ شکاک بیشتر از دیگران محتمل است از مواد دخانی و الکل استفاده نمایند. این تحقیق که در ژورنال علوم اجتماعی و پزشکی چاپ شده است، نتیجه گیری نموده: افرادی که به دیگران اعتماد می نمایند به وضوح شانس بقای خود را افزایش می دهند.

البته الکساندر میِتینگ یکی از محققان پژوهش اضافه می نماید، بعضی اوقات شک کردن ضروری است، زیرا عاقلانه است که مراقب افرادی که نیتشان سوء استفاده از اعتماد ماست، باشیم.

منبع: The Daily Mail

ترجمه: سایت خبرنگاران

منبع: فرادید
انتشار: 21 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 923

به "سؤ ظن عمر را کوتاه می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سؤ ظن عمر را کوتاه می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید