روش های مؤثر قابل توجه به منظور استفاده از روغن کامفور برای درمان آکنه

به گزارش آفتاب صبا، درخت کافور بومی چین و ژاپن می باشد. این درخت در آرژانتین، برزیل، ماداگاسکار و آمریکا هم یافت می گردد. کافور درختی غیر برگریز بوده که تا ارتفاع حدود 100 فوت رشد می نماید. در اصل دارای برگ هایی به رنگ قرمز می

روش های مؤثر قابل توجه به منظور استفاده از روغن کامفور برای درمان آکنه

مترجم: سهیلا حاجی زاده

منبع:راسخون

درخت کافور بومی چین و ژاپن می باشد. این درخت در آرژانتین، برزیل، ماداگاسکار و آمریکا هم یافت می شود. کافور درختی غیر برگریز بوده که تا ارتفاع حدود 100 فوت رشد می نماید. در اصل دارای برگ هایی به رنگ قرمز می باشد، اما هنگام رسیدن به سبز تیره تغییر رنگ می دهند. کافور به وسیله بخار کردن پوست درخت ایجاد می شود. در طی فرایند بخار، برگ ها به ماده ای بودار، بلوری و سفید تبدیل می شوند. در دوران باستان، اعتقاد بر این بود که این ماده سفید دارای خواص جادویی می باشد. در حال حاضر هم به اثبات رسیده که این ماده دارویی می باشد.

رشد درخت کافور بسیار آهسته می باشد. یک باور در چین وجود دارد که تا زمانی که درختان کافور به 50 سال نرسیده اند، نباید از آن ها کافور استخراج شود.

مصارف

کافور یک عنصر جدایی ناپذیر در بسیاری از داروهای آیورودا، روغنی که به منظور تقویت قلب استفاده می شود، می باشد. این روغن برای تسکین دردهای عضلانی هم استفاده می شود و جهت کاهش درد مفاصل و رماتیسم هم به کار می رود. آخرین مطالعات نشان می دهد که کاربرد موضعی کافور به کاهش زانو درد مرتبط با آرتروز یاری می نماید. این روغن در روغن های ضد درد، پمادها و اسپری ها هم استفاده می شود. کافور به درمان آسم هم یاری می نماید. علاوه بر این، این ماده در تهیه پمادها به منظور نرم کردن مجاری هوایی هم کاربرد دارد.

یکی از مصارف مهم روغن کافور استفاده جهت درمان آکنه می باشد. این ماده برای مراقبت از پوست هم استفاده می شود. روغن کافور به درمان بعضی از مسائل مانند پوست خشک، خارش یا آماس پوستی هم یاری می نماید. روغن کافور به بهبود گردش خون هم یاری می نماید.

استفاده از روغن کافور برای درمان آکنه

روغن کافور به جوان سازی پوست یاری می نماید. این روغن در تعدادی از محصولات مراقبت از پوست هم به کار رفته است. روغن کافور غنی از آنتی اکسیدان ها بوده و به حفظ سلامت عمومی پوست یاری می نماید.

در صورتی که روغن کافور با روغن کرچک ترکیب شود، به طور موثری باعث درمان جوش می شود. این یک روش درمانی ساده و طبیعی بوده که می تواند در خانه هم ساخته شود. نصف فنجان روغن کافور را با نصف فنجان روغن بادام مخلوط نموده و به یک قاشق چای خوری روغن کافور اضافه کنید. قبل از استفاده آن ها را خوب با هم مخلوط کنید. قبل از اعمال روغن، پوست خود را شسته و با یک حوله خشک کنید. استفاده از این روغن در طول شب برترین نتیجه را خواهد داشت. سپس می توانید در صبح صورت خود را بشویید.

روش دیگر استفاده از روغن کافور استفاده از بخار آن برای حدود 20 دقیقه بر روی صورت می باشد. قبل از استفاده از بخار، صورت خود را بشویید، به طوری که پوست شما کاملا تمیز شود.

توصیه می شود که مصرف غذاهای سرخ نموده و چرب را کاهش دهید، چون این غذاها باعث ایجاد عوارض جانبی بر پوست می گردند. رژیم غذایی شما در درجه اول باید شامل سبزیجات برگی سبز، میوه ها و دیگر غذاهای سالم مشابه باشد. ورزش منظم هم به داشتن پوست سالم و درخشان یاری می نماید.

منبع: راسخون
انتشار: 1 آبان 1400 بروزرسانی: 1 آبان 1400 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1635

به "روش های مؤثر قابل توجه به منظور استفاده از روغن کامفور برای درمان آکنه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش های مؤثر قابل توجه به منظور استفاده از روغن کامفور برای درمان آکنه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید