تور دهلی: روزشمار: 7 اسفند؛ کارناوال گوا هند

به گزارش آفتاب صبا، کارناوال گوا هند مشهورترین جشن استان گوا کشور هند است که از قرن هجدهم به بعد هرساله در چنین روزی به عنوان پیش عایدی و مقدمه پرهیز از خوردن بعضی از غذاها و نوشیدنی ها در ایام روزه داری برگزار می گردد.

تور دهلی: روزشمار: 7 اسفند؛ کارناوال گوا هند

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور دهلی ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

کارناوال گوا رویدادی منحصر به فرد و در انحصار استان گوا در کشور هند به شمار می آید و به وسیله پرتغالی ها که به مدت بیش از 500 سال بر این استان حکومت می کردند، مرسوم شد. رژه های رنگارنگ بزرگ با حضور گروه های موسیقی، جایگاه های سیار و پایکوبی در شهرهای مختلف این استان برگزار می گردد.

شب های این کارناوال به معنی برگزاری ضیافت های جدی و واقعی در هر کجایی که حضور داشته باشید، است. سعی کنید جشن های روز سرانجامی این کارناوال را از دست ندهید که با پایکوبی مشهور قرمز و سیاه که به وسیله کلوپ ملی شهر پانجی برگزار می گردد، به سرانجام می رسد.

رژه جایگاه های سیار با همکاری دپارتمان گردشگری این استان برگزار می گردد. رژه جایگاه های سیار در شهر پانجی به وسیله یک جایگاه سیار ویژه که میزبان پادشاه کارناوال است، رهبری می گردد. این جایگاه سیار ویژه تزئین شده، فرمان خوردن، آشامیدن و شادی کردن را اعلام خواهد نمود. گرچه این جشن سه روزه در ابتدا به وسیله مسیحیان برگزار می شد اما با انواع خوشگذرانی و تفریحات هندوها و انواع پایکوبی های غربی تلفیق شد و امروزه به نمایش باشکوه و مجلل انواع رویدادها تبدیل شده است. گرچه این کارناوال به عنوان جشن مردم محلی شروع شد، اما امروزه مرزهای این کشور را درنوردیده و هزاران نفر از سراسر دنیا را جلب می نماید.

خاستگاه، ریشه ها و ماهیت این کارناوال را می توان در جشن های تفریحی و خوشگذارانی رم و یونان باستان دنبال کرد. این کارناوال ها در مستعمرات اسپانیا و پرتغال شروع شد و به تدریج به خاطر ترانه ها، پایکوبی و نوشیدنی های آنها معروفیت یافت. ریاست این کارناوال به عهده پادشاه کارناوال است که در روز افتتاحیه این کارناوال به افرادش دستور برگزاری ضیافت را می دهد.

پادشاه کارناوال یا پادشاه هرج و مرج، شخصیتی است برگرفته از Momus، خدای طنز و انتقاد یونان. او معمولاً در حال برداشتن ماسک به تصویر کشیده می گردد.

برای شرکت در این کارناوال نیازی به تهیه بلیط نیست! همه به این ضیافت دعوت هستید. پس لباس های راحتی شاد خود را بپوشید، کفش راحت و خوب به پا کنید و برای شرکت در این ضیافت به سبک گوا که به مدت سه روز برگزار می گردد، آماده شوید. این ضیافت، به نظر ضیافت سال است و تجربه ای است که هرگز آن را فراموش نخواهید کرد.

در همین روز:

  • درگذشت علامه علی اکبر دهخدا نویسنده لغت نامه بزرگ دهخدا (1334 شمسی)
  • سالروز استقلال کانون وکلای دادگستری و روز وکیل مدافع
  • جلوس شاه اسماعیل دوم در قزوین (984 قمری)
  • کارناوال گل بازی برزیل
  • جشنواره شکلات آمستردام
  • جشنواره جنگ پرتقال ایتالیا
  • کارناوال گوا هند
  • روز ملی کویت
منبع: کجارو / ilikevents.com
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1708

به "تور دهلی: روزشمار: 7 اسفند؛ کارناوال گوا هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دهلی: روزشمار: 7 اسفند؛ کارناوال گوا هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید