در روزهای قرنطینه به صدای جنگل های سراسر دنیا گوش بسپارید

به گزارش آفتاب صبا، از خانه ماندن خسته شده اید؟ چشمان خود را ببندید و با ما به صدای جنگل های سراسر دنیا گوش کنید تا در آرامش غرق شوید.

در روزهای قرنطینه به صدای جنگل های سراسر دنیا گوش بسپارید

بیش از هفت ماه از آغاز شیوع بیماری همه گیر کرونا در جهان می گذرد و بیشتر انسان های روی کره زمین ماه ها است که در خانه حبس شده اند. بسکمک از شهرنشینان مدت ها است که به جنگل ها نرفته اند و به فضای سبز و مکان های آرام و دورافتاده دسترسی ندارند. اجبار به خانه نشینی و دوری از طبیعت تا به امروز بسیار چالش برانگیز بوده است و درست به همین دلیل، یک سازمان هنری مستقر در بریتانیا یک نقشه تعاملی را خلق کرده است که کاربران با استفاده از آن می توانند صداهای جنگل های نزدیک به خودشان را ثبت کنند و این صداها را در اختیار همه بگذارند تا همه انسان ها به آن دسترسی داشته باشند و بتوانند آن را گوش کنند.

وایلد رامپوس (Wild Rumpus) یا همهمه وحشی، نام سازمان هنری است که این نقشه تعاملی را خلق کرده است. وایلد رامپوس با سازمان ملی جنگل در بریتانیا برای برگزاری فستیوال تیمبر (Timber Festival) همکاری می کند که هر سال در ماه ژوئیه برگزار می شد؛ اما امسال به علت شیوع بیماری کووید 19، کنسل شده است.

سارا برد (Sarah Bird)، مدیر مشترک سازمان وایلد رامپوس به لونلی پلنت گفت:

زمانی که متوجه شدیم که امسال به علت بیماری همه گیر کووید 19، نمی توانیم به صورت رو در رو با افراد ملاقات کنیم، تلاش کردیم تا یک پروژه حسی را به مردم ارائه دهیم که به همان میزان دموکراتیک و در دسترس افراد باشد؛ چیزی که بتواند ارتباطی احساسی و از ته دل برای مردم با طبیعت برقرار کند.

تا به امروز بیش از 600 آوا از بیش از 60 کشور در شش قاره به کتابخانه صوتی اضافه شده است و صداهای ضبط شده بیشتری نیز در راه هستند. برد اعلام نمود که بیش از 30 هزار نفر در روز به سایت آن ها وارد می شوند تا به صداهایی چون نفس کشیدن آرام یک تنبل سه پنجه در حین خزیدن در جنگل بارانی هندوراس و بیشه زار درختان سرخ در کالیفرنیا گوش کنند که در ماه می ضبط شده اند. جنگل هایی که متاسفانه به علت آتش سوزی های گسترده اخیر تابستانی در کالیفرنیا، متحمل آسیب و صدمات زیادی شده اند.

برد گفت:

این نقشه همچنین به عنوان یک آرشیو از اکوسیستم هایی است که به سرعت به علت پدیده گرمایش جهانی در حال تغییر هستند.

همان طور که می دانید و از نظر علمی هم ثابت شده است، گذراندن زمان در طبیعت، می تواند به ضربان قلب آرام تر و بهبود شرایط روحی و جسمی افراد کمک کند. اگر در حال حاضر نمی توانیم به جنگل برویم، شنیدن صداهای جنگل، بهترین جایگزین است.

فستیوال تیمبر بعدی در ماه ژوئیه 2021 برگزار خواهد شد. قرار است هنرمندان با الهام از صداهای ضبط شده جنگل، آثاری خلق کنند و آن را در فستیوال به نمایش بگذارند. برگزارکنندگان این فستیوال از موسیقیدانانی چون ارلند کوپر (Erland Cooper)، هیناکو اموری (Hinako Omori) و جیسن سینگ (Jason Singh) در خواست کرده اند تا از این نقشه صوتی به عنوان منبع الهامی برای اجراهای زنده خود در سال 2021 استفاده کنند.

منبع: کجارو / lonelyplanet
انتشار: 26 فروردین 1401 بروزرسانی: 26 فروردین 1401 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1809

به "در روزهای قرنطینه به صدای جنگل های سراسر دنیا گوش بسپارید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در روزهای قرنطینه به صدای جنگل های سراسر دنیا گوش بسپارید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید