خبرنگاران 22هکتار از مزرعه های گندم در هرمزگان سمپاشی شد

به گزارش آفتاب صبا، بندرعباس-خبرنگاران-22 هکتار از مزرعه های گندم هرمزگان به منظور جلوگیری از خسارت و مبارزه با بیماری های قارچی، سمپاشی شد.

خبرنگاران 22هکتار از مزرعه های گندم در هرمزگان سمپاشی شد

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی هرمزگان روز سه شنبه گفت: تا به امروز در مزارع استان به وسعت 630 هکتار باشته و 22 هکتار گندم در راستای مبارزه با بیماری های قارچی، عملیات شیمیایی اجرا شده است.

اشرف منصوری اضافه کرد: تشکیل شبکه های مراقبت و پیش آگاهی، ارسال کلیه دستورالعمل های فنی در مورد ردیابی و نحوه کنترل همه عوامل خسارتزای گیاهی، برگزاری نشست های کمیته پایش، برگزاری کارگاه های آموزشی شامل، مدیریت علفکش های گندم وجو در سال زراعی 98-99 اجرا شده است.

وی همچنین تشکیل ستاد گیاهپزشکی استانی و شهرستانی و تاکید بر مباحث فنی و اجرایی مرحله داشت، تامین نقدینگی برای تعمیر و راه اندازی سمپاش ها و سوخت خودروهای در اختیار شبکه مراقبت دولتی، آنالیز و مبارزه با سن مادر در سطح3 هزار و 817 هکتار از مزارع گندم و جو را از دیگر اقدامات کنترل خسارت بیان نمود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان بیان نمود: این سازمان در سال جهش فراوری و ایام تعطیلات نوروز 99، به منظور تامین امنیت سبد غذایی مردم به صورت ویژه فعالیت داشته است.

فصل کشت گندم در هرمزگان از اواسط آبان ماه آغاز و تا خاتمه آذرماه ادامه دارد و فصل برداشت از اواسط فروردین ماه آغاز و اواخر خردادماه خاتمه می یابد.

در سال گذشته 11 هزار و 400 هکتار از زمین های کشاورزی هرمزگان به کشت گندم اختصاص یافت.

شیرودی، چمران، سیروان، مهرگان و چمران 2 از ارقام کشت شده در مزارع گندم هرمزگان است و شهرهای حاجی آباد، رودان، بستک، پارسیان، بندرعباس و میناب از مهم ترین مناطق کشت گندم در این استان است.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 696

به "خبرنگاران 22هکتار از مزرعه های گندم در هرمزگان سمپاشی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 22هکتار از مزرعه های گندم در هرمزگان سمپاشی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید