خبرنگاران برگزاری المپیک توکیو در بهار 2021 غیرمحتمل است

به گزارش آفتاب صبا، تهران- خبرنگاران- رییس کمیته سازماندهی المپیک و پارالمپیک توکیو با چشم پوشی از ایده برگزاری المپیک در بهار سال 2021، تاکید نمود که این رویداد باید در تابستان برگزار گردد.

خبرنگاران برگزاری المپیک توکیو در بهار 2021 غیرمحتمل است

یوشیرو موری در جریان یک برنامه تلویزیونی گفت که وی امیدوار است تا در مورد المپیک توکیو جدول زمانی جدیدی را با جزئیات، تا هفته آینده ارائه کند.

کارگروه تازه تشکیل شده ای در حال اصلاح برنامه المپیک توکیو است؛ رویدادی که به دلیل شیوع ویروس کرونا برای تقریبا یک سال به تعویق افتاده است.

موری در این خصوص گفت: می خواهم تا خاتمه هفته آینده و بعد از آنالیز دقیق، نتیجه گیری هایی را ارائه کنم.

وی به این موضوع اشاره نمود که تغییر زمانی قابل توجهی از حیث فصل برگزاری در برنامه المپیک و پارالمپیک 2020 ایجاد نخواهد شد؛ رویدادهایی که برگزاری آنها به ترتیب از 24 جولای تا 9 آگوست و 25 آگوست تا 6 سپتامبر برنامه ریزی شده بود.

موری اضافه نمود: بازی ها باید در تابستان برگزار گردد بنابراین ما باید به بازه زمانی مابین ژوئن و سپتامبر فکر کنیم.

البته او با این اظهارنظر به طور کلی از این حقیقت چشم پوشی کرد که تا همین اواخر، المپیک تابستانی اعلب در ماه های مساعدتر برگزار می شد، برای مثال برگزاری المپیک 1964 توکیو در ماه اکتبر.

براساس اعلام یکی از منابع مطلع به موضوع، کمیته بین المللی المپیک تا سه هفته دیگر زمابندی جدید المپیک توکیو را اعلام خواهد نمود.

موری معتقد است که مسائل لوجستیکی مانع از آن می گردد تا سازماندهندگان برای اجتناب از گرمترین ماه های سال توکیو، بازی ها را در بهار برگزار نمایند؛ بنابراین تابستان زمان بیشتری برای به خدمت دریافت داوطلبان و برنامه ریزی رقابت های انتخابی در اختیار مقامات برگزاری قرار می دهد.

وی ادامه داد: بهتر است زمان آماده سازی تا جایی که امکان دارد طولانی باشد.

موری در واکنش به موضوع هزینه های تحمیلی ناشی از تعویق المپیک گفت که به اعتقاد وی بار این هزینه ها باید مابین سازماندهندگان و کمیته بین المللی المپیک تقسیم گردد.

شینزو آبه نخست وزیر ژاپن سه شنبه هفته گذشته گفت که دولت این کشور و کمیته بین المللی المپیک برای نخستین بار در تاریخ تصمیم گرفته اند تا بازی های المپیک را به دلیل پاندمی کووید-19 به تعویق بیاندازند.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 690

به "خبرنگاران برگزاری المپیک توکیو در بهار 2021 غیرمحتمل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران برگزاری المپیک توکیو در بهار 2021 غیرمحتمل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید