حمله هکری گسترده به ابررایانه های اروپا برای سرقت رمزارز

به گزارش آفتاب صبا، به گزارش خبرنگاران به نقل از زددی نت، هکرها برای سرقت رمزارزها بدافزاری را بر روی ابررایانه های مختلف نصب می نمایند. بدافزارهای مذکور در مواردی موجب خاموش شدن ابررایانه ها می شوند و همین مساله تحقیق در خصوص منشأ انتشار آنها را سخت می سازد.

حمله هکری گسترده به ابررایانه های اروپا برای سرقت رمزارز

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

اولین حمله بدافزاری از این دست روز دوشنبه هفته گذشته در دانشگاه ادینبورگ اسکاتلند رخ داد که ابررایانه ARCHER در آن مستقر است. هکرها با سواستفاده از یک آسیب پذیری امنیتی رفع نشده توانسته بودند به این ابررایانه نفوذ نمایند.

دومین حمله شناسایی شده از این دست بر علیه ابررایانه هایی در آلمان رخ داد که در استان بادن- وورتمبرگ نصب شده اند. حمله یادشده پنج ابررایانه در دانشگاه های اشتوتگارت، اولم، توبینگن و مؤسسه فناوری کارلسروهه را از دسترس خارج کرد.

آنالیز های شرکت امنیتی آمریکایی کادو و نیز فلیکس وون محقق مستقل امنیتی طی روزهای بعد نشان داد که ابررایانه ای در بارسلون اسپانیا نیز به شیوه ای مشابه مورد حمله قرار گرفته است.

با تداوم این حملات بر علیه بعضی ابررایانه های دیگر در آلمان و سوئیس و اثبات تشابه حملات یادشده برای سرقت رمزارز کوشش برای شناسایی عوامل این حملات شروع شده است.

آنالیز های اولیه نشان می دهد حملات یادشده از کانادا و چین و لهستان صورت گرفته، اما هنوز اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست نیامده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 803

به "حمله هکری گسترده به ابررایانه های اروپا برای سرقت رمزارز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله هکری گسترده به ابررایانه های اروپا برای سرقت رمزارز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید