بیوگرافی راجر فدرر ، بازیکن حرفه ای تنیس

به گزارش آفتاب صبا، راجر فدرر (Roger Federer) در تاریخ 8 آگوست 1981 (17 مرداد 1360) متولد شد. وی بازیکن سوئیسی تنیس حرفه ای و از پولدارترین تنیس بازان دنیا است.

بیوگرافی راجر فدرر ، بازیکن حرفه ای تنیس

بیوگرافی راجر فدرر

راجر فدرر (Roger Federer) در تاریخ 8 آگوست 1981 (17 مرداد 1360) متولد شد. وی بازیکن سوئیسی تنیس حرفه ای و در حال حاضر نفر سوم رده بندی برترین تنیس بازان دنیا است. تعداد زیادی از مفسران ورزشی، منتقدین تنیس، بازیگران گذشته و حال، وی را برترین تنیسور تاریخ می دانند. پدرش رابرت فدرر سوییسی و مادرش لینت فدرر اهل آفریقای جنوبی است. علاقه راجر به تنیس از سن 4 سالگی و با دیدن قهرمانی بوریس بکر در رقابت های ویمبلدون سال 1985 آغاز شد. او وقتی که 10 ساله بود، در کلاس های هفتگی تنیس در باشگاه تنیس محلی خود شرکت می کرد. راجر بسیار سریع همه چیز را فرا می گرفت و به گفته مربی اش، کارهایی را که بچه های عادی هفته ها طول می کشید یاد بگیرند، ظرف چند ساعت می آموخت.

پس از تولد راجر به همراه خانواده، به منطقه ای به نام مانچسین سوییس نقل مکان کردند که در حومه شهر بازل کشور سوییس واقع است. راجر در ابتدا فوتبال را هم در کنار تنیس دنبال می کرد، اما بعد از مدتی با رها کردن فوتبال تمرکز خود را روی تنیس گذاشت و در 13 سالگی با ترک زادگاهش برای تحصیل در آکادمی حرفه ای تنیس سوئیس، راهی شهر زوریخ شد.

ورود به دنیای تنیس

فدرر تا 16 سالگی مدام مصدوم بود و نمی توانست خوب و مرتب به تمرین بپردازد، اما خاتمه با بهبود مصدومیت هایش توانست در سال 1998 به دنیای حرفه ای تنیس وارد گردد و به اتحادیه تنیسورهای حرفه ای دنیا بپیوندد. رویارویی وی با بیون بورگ در اوایل ورودش به جمع حرفه ای ها که با شکست راجر همراه بود درس های بزرگی به وی داد و پس از شکست از این قهرمان پر آوازه آن سال ها، فدرر در راستا رو به رشد قرار گرفت. راجر در سال 1998 وارد تیم دیویس کاپ سوئیس شد و در حالی که کم سن و سال ترین عضو تیم سوئیس بود بعنوان بهترین تنیسور تیم برگزیده شد. تورنمت میلان اولین تورنمنت دنیای بود که فدرر توانست به قهرمانی در آن دست یابد.

سال های 2003 - 2004 برای او سال های پیروزیت آمیزی بودند که در پیشرفت وی در عرصه تنیس دنیای سهم به سزایی داشتند و را را تبدیل به بهترین بازیکن دنیا کردند. پشتکار و تلاش مثال زدنی راجر در

تنیس برای همه علاقه مندان به این رشته انگیزه خوبیست. جالب است بدانید که وی به سه زبان زنده دنیا انگلیسی، آلمانی و فرانسوی مسلط است و یکی از معدود تنیسورهای حرفه ای دنیا است که مربی ندارد.

ازدواج

فدرر در مسابقات المپیک سال 2000 سیدنی با همسرش میرکا واورینک دارد، آشنا شد. او میرکا اصالت اسلواکی و تابعیت سوییس را دارد. میرکا که حدود سه سال از راجر بزرگتر است در رقابت های المپیک سیدنی عضو تیم تنیس زنان سوئیس بود و آشنایی راجر با وی به همین بازی ها بر می گردد. بالاترین رتبه میرکا در رنگینک دنیای تنیس عنوان هفتاد و ششمی است که در اول سپتامبر 2001 به آن دست یافت.

میرکا در سال 2002 به علت مصدومیت از ناحیه پا بازنشستگی اش را اعلام کرد. آن ها در 11 آوریل 2009 در ریان (سوئیس) با یکدیگر با هم ازدواج کردند. در جولای سال 2009 فدرر و همسرش صاحب دو دختر دوقلو به نام های میلا رز و چارلین ریوا شدند و در سال 2014 صاحب دو پسر دوقلو به نام های لئو و لنارت شدند.

راجر فدرر و درآمدهای میلیون دلاری

راجر فدرر که در مجموع پردرآمدترین بازیکن دنیا است و در مجله فربز از سال 2012 تا 2016 به ترتیب به عنوان پنجمین، دومین، هفتمین، پنجمین و چهارمین ورزشکار پردرآمد معرفی شده است. بر اساس اطلاعات مجله فوربز، درآمد این تنیس باز سوییسی در سال 2016 حدود 68 میلیون دلار برآورد شده که از این مبلغ تنها 8 میلیون دلار مربوط به جوایز نقدی مسابقات تنیس است و مابقی از طریق اسپانسرهای قدرتمندی چون نایکی، رولکس، مرسدس.

راجر فدرر در یک خانه مجلل 8.5 میلیون دلاری در کنار دریاچه زوریخ که در جنوب شرقی این شهر واقع شده، زندگی می کند. این خانه 500 متر مربعی، دارای سه طبقه، بالکن های بزرگ، استخر و پارکینگ زیر زمینی است و پنجره های آن در هر طبقه از کف تا سقف کشیده شده اند. این ملک در منطقه ای از سوییس واقع شده که کمترین میزان مالیات در اروپا را دارا است. در نتیجه میلیونرهای بسیاری همه ساله به این منطقه جذب می شوند.

این تنیس باز مطرح سوییسی با یک مرسدس بنز مدل SLS AMG Roadster نقره ای رنگ رانندگی می کند که نهمین خودروی سریع و گران قیمت قانونی در دنیا می باشد. این خودرو، دارای یک پیشرانه 8 سیلندر 5.4 لیتری است و صفر تا 100 آن، 3.2 ثانیه می باشد. این مرسدس بنز استثنایی حداکثر می تواند 339 کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد.

افتخارات

فدرر تا به امروز توانسته است عناوین متعددی را در دنیای تنیس از آن خود کند. از جمله فتوحات ریز و درشت وی می توان به این موارد اشاره کرد:
  • 19 بار قهرمانی در تورنمنت های گرند اسلم که هشت بار آن در اوپن ویمبلدون، پنج بار در آزاد آمریکا، پنج بار در جام آزاد استرالیا و بالاخره یک بار هم در جام آزاد فرانسه روی داده است.
  • کسب مقام سوم و مدال برنز المپیک سیدنی
  • کسب مدال طلا در المپیک 2008 پکن در قسمت دو نفره
  • کسب مدال نقره در المپیک 2012 لندن

وی تنها بازیکنی است که پیروز شده هم مسابقات تنیس آزاد آمریکا و هم اوپن ویمبلدون را در پنج سال متوالی، فتح کند.

برای دریافت آخرین اخبار و تصاویر راجر فدرر به صفحه رسمی او در اینستاگرام بروید.

rogerfederer@

مجله خبرنگارانمنبع: setare.com
انتشار: 28 آذر 1399 بروزرسانی: 28 آذر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1126

به "بیوگرافی راجر فدرر ، بازیکن حرفه ای تنیس" امتیاز دهید

1 کاربر به "بیوگرافی راجر فدرر ، بازیکن حرفه ای تنیس" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیوگرافی راجر فدرر ، بازیکن حرفه ای تنیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید