حراج تنها دستگاه بوگاتی شیرون پروفیله

به گزارش آفتاب صبا، حراج یک بوگاتی ویژه

بوگاتی ماه آینده یکی از مدل های ویژه شیرون را حراج می نماید که تنها یک دستگاه از آن ساخته شده است. این ماشین نامش شیرون پروفیله است و قرار بود در تعدادی محدود فراوری گردد، اما بوگاتی از ساخت آن منصرف شد.

حراج تنها دستگاه بوگاتی شیرون پروفیله

طراحی و ساخت پروفیله در سال 2020 شروع شد. پس از معرفی مدل اسپرت تر شیرون به نام پور اسپورت، یکی از مشتریان بوگاتی ایده ساخت مدلی را بیان کرد که علاوه بر چابکی پور اسپرت، برای مسیرهای طولانی سواری اش راحت باشد.

بوگاتی پس از ساخت یک دستگاه شیرون پروفیله از فراوریش منصرف شد

تا طراحی پروفیله به مراحل نهایی برسد، بوگاتی همه 500 دستگاه شیرونی را که قرار بود بسازد پیش فروش نموده بود و دیگر جایی برای یک محصول نو نبود. به همین علت کارخانه پروژه را متوقف کرد، اما مدیر بوگاتی می گوید ماشین آنقدر خوب از آب عایدیه بود که شرکت تصمیم گرفت ساخت تنها دستگاه پروفیله را تمام کند.

برای ماشین رنگ و چرخ های ویژه ای طراحی شده که فقط در این مدل استفاده شده است

ظاهر ماشین نسبت به مدل های شیرون کمی تغییر نموده است. پشت ماشین یک بال ثابت قرار گرفته است که به بزرگی بال عقب پور اسپرت نیست، اما همان کارایی را دارد. سپر جلوی ماشین هم کمی تغییر نموده است. برای ماشین رنگی ویژه ساخته شده و چرخ هایی اختصاصی برایش طراحی شده است.

پروفیله موتور شانزده سیلندر بنزینی دارد که 1500 اسب بخار نیرو فراوری می نماید. حداکثر سرعتش 380 کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعتش 2/3 ثانیه است. سرعت پروفیله در 5/5 ثانیه از صفر به 200 کیلومتر در ساعت می رسد.

BUGATTI CHIRON PROFILÉE

موسسه حراج سادوبیز که قرار است ماشین را بفروشد تقریبی از قیمت نداده، اما با توجه به تک بودن پروفیله، رسانه ها قیمتش را بین شش تا هشت میلیون دلار تخمین زده اند و بعضی حتی پیش بینی نموده اند که بیش از ده میلیون دلار فروخته گردد. بوگاتی گفته بخشی از عایدی فروش را صرف امور خیریه خواهد نمود.

منبع: فوت و فن / bbc.com
انتشار: 2 بهمن 1401 بروزرسانی: 2 بهمن 1401 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1994

به "حراج تنها دستگاه بوگاتی شیرون پروفیله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حراج تنها دستگاه بوگاتی شیرون پروفیله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید