حذف ارز دولتی چه تاثیری در قیمت لپ تاپ دارد؟

به گزارش آفتاب صبا، به گزارش خبرنگاران، تصمیمات اخیر دولت باعث شده رکود در بازار محصولات دیجیتال بیشتر گردد. فروش لپ تاپ عملا متوقف شده است و تجار هم برای واردات اقلام نو دست نگه داشته اند.

حذف ارز دولتی چه تاثیری در قیمت لپ تاپ دارد؟

البته آنالیز ها نشان می دهد تقاضایی هم برای خرید لپ تاپ در بازار وجود ندارد. دلیل هم تعیین است. قدرت خرید مردم برای خرید لپ تاپ های بروز کاهش پیدا نموده. هر چند قرار بود برای تحریک تقاضا بانک ها تسهیلاتی را به مردم ارائه دهند اما با وجود تورم موجود در کشور این کار عملا اجرایی نشد.

آیا حذف ارز دولتی بر فرایند قیمت کالاهایی همانند لپ تاپ اثرگذار است؟ رئیس اتحادیه فناوران رایانه پاسخ داد: حذف ارز دولتی بر قیمت لپ تاپ و اقلام دیگر اثرگذار بوده و ممکن است لپ تاپ را حدود 10 درصد گران کند. چرا که بخشی از هزینه های گمرکی تجار بر اساس ارز دولتی محاسبه می گردد و با حذف آن قیمت ها فرایند افزایشی می گیرد.

محمدرضا فرجی تهرانی به خبرنگاران گفت: هنوز لپ تاپ رسما گران نشده اما فعلا بازار راکد است و کالایی خرید و فروش نمی گردد. قیمت لپ تاپ نسبت به ماه گذشته ثابت به جای مانده اما عملا تقاضایی برای خرید وجود ندارد.

برنامه دولت ابهام دارد

رئیس اتحادیه فناوران رایانه ادامه داد: خریداران و فروشندگان فعلا نسبت به تغییر قیمت ها دست نگه داشته اند و منتظر برنامه های دولت هستند. ابهام در برنامه های دولت باعث سردرگمی تجار شده است.

قیمت بعضی لپ تاپ ها در بازار بین 70 تا 90 میلیون تومان است. بعضی از مصرف کنندگان می گویند برای خرید لپ تاپ عملا باید وام گرفت چرا که با نرخ حقوق های کارمندان و دانشجویان عملا کسی توان خرید این نوع لپ تاپ ها را ندارد.

چندی پیش محمدرضا فرجی تهرانی، رئیس اتحادیه فناوران رایانه گفته بود: دانشجویان توان خرید لپ تاپ را ندارند.

برای مطالعه بیشتر خبر قیمت لپ تاپ چند است را بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1662

به "حذف ارز دولتی چه تاثیری در قیمت لپ تاپ دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف ارز دولتی چه تاثیری در قیمت لپ تاپ دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید