ترکیه: جنگنده دست دوم اف، 16 از دانمارک خریداری نمی کنیم

به گزارش آفتاب صبا، چند مقام امنیتی ترکیه گزارش ها در زمینه خرید جنگنده دست دوم اف-16 از دانمارک را رد کردند.

ترکیه: جنگنده دست دوم اف، 16 از دانمارک خریداری نمی کنیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، منابع امنیتی ترکیه در گفت وگو با یکی از نشریات این کشور گزارش ها مبنی بر خرید جنگنده دست دوم اف-16 از نیروی هوایی دانمارک را رد کردند.

به نوشته روزنامه دیلی صباح مقام های آگاه ترکیه روز آدینه اخبار مربوط به خرید جنگنده اف-16 دست دوم از دانمارک را رد کردند.

بر اساس این گزارش، دانمارک میخواهد 24 فروند از مجموع 43 جنگنده اف-16 خود را تا قبل از سال 2025 بفروشد زیرا این کشور در حال خرید مجموعه جدیدی از جنگنده های رادار گریزاف-35 است. در پی درز این ماجرا، رسانه های محلی ترکیه، این کشور را به عنوان خریدار بالقوه این جنگنده ها معرفی کردند، اما منابع امنیتی ترکیه این شایعه را رد کردند.

در سال 2016، دانمارک قراردادی را با شرکت آمریکایی لاکهید مارتین برای 27 جنگنده اف-35 امضا کرد و که قرار است تا سال 2027 تحویل داده گردد. ترکیه در حال حاضر در حال مذاکره با ایالات متحده در خصوص درخواست آنکارا برای خرید 40 فروند اف-16 و نزدیک به 80 کیت نوسازی در ازای پرداختی است که این کشور برای برنامه جنگنده اف-35 اختصاص داده است.

ترکیه 1.4 میلیارد دلار برای خرید جنگنده اف-35 قبل از اینکه واشنگتن این کشور را به علت خرید سامانه دفاع موشکی اس-400 ساخت روسیه حذف کرد، پرداخت نموده بود.

آنکارا خواستار بازپرداخت برای پرداخت خود بوده و گفته است که باید برای تامین اقتصادی بعضی از درخواست هایش برای خرید اف-16 و کیت های نوسازی استفاده گردد.

رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا به تازگی در مصاحبه ای مخالفت خود را با فروش جنگنده های اف-16 به ترکیه ابراز کرد. باب منندز رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در جریان بازدید از یک پایگاه هوایی به مجله نیروی هوایی گفت: من شخصاً از فروش جنگنده اف-16 به ترکیه حمایت نمی کنم.

او گفت: من واقعاً یک مشکل دارم. این ترکیه ای نیست که ما آرزویش را داریم، از آن نوع متحد ناتو نیست که بتوانیم پیش برویم و بعضی از پیچیده ترین تجهیزات جنگی را به آن کشور بدهیم.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 دی 1400 بروزرسانی: 24 دی 1400 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1721

به "ترکیه: جنگنده دست دوم اف، 16 از دانمارک خریداری نمی کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه: جنگنده دست دوم اف، 16 از دانمارک خریداری نمی کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید