تداوم فرایند نزولی بورس در سرانجام هفته ، شاخص یک درصد دیگر افت کرد

به گزارش آفتاب صبا، به گزارش خبرنگاران، در انتها معاملات امروز بازار سهام شاخص کل با افتی 24 هزار واحدی به کانال یک میلیون و 975 هزار واحدی عقب نشینی کرد. این افت در حالی رخ داد که در ابتدای بازار شاخص بیش از 30 هزار واحد رشد را به ثبت رسانده بود ولی در ادامه و با افزایش فشار عرضه شاخص کل مجددا روندی نزولی در پیش گرفت و در نهایت با 1.2 درصد افت به کار خود انتها داد. این در حالی بود که شاخص کل هم وزن تنها 0.5 درصد افت داشت.

تداوم فرایند نزولی بورس در سرانجام هفته ، شاخص یک درصد دیگر افت کرد

در خاتمه معاملات امروز یک میلیون و 709 هزار معامله صورت گرفت که طی آن بیش از 10 میلیارد سهم جابجا شد که ارزش این معاملات بیش از 17 هزار میلیارد و 600 میلیون تومان بود.

در معاملات امروز سه نماد شستا، فارس و وغدیر بیشترین تاثیر را بر منفی شدن شاخص کل بورس داشتند و این در حالی بود که معاملات مثبت فولاد و اخابر نیز نتوانست از منفی شدن شاخص کل جلوگیری کند.

در میان صنایع مختلف نیز گروه فلزات اساسی با بیش از 21.5 هزار میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن نیز فراورده های نفتی و گروه خودرویی پر معامله ترین گروه های بازار بودند.

فولاد، اخابر و شتران به ترتیب با 946، 863 و 704 میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

معاملات پرنوسان امروز بازار سهام در حالی به خاتمه رسید که به جز گروه بانکی و ساختمانی در بیشتر گروه ها فشار عرضه بیشتر از تقاضا بود. همچنین نماد تک سهم حفاری نیز امروز با صف خرید سنگینی به کار خود خاتمه داد تا به فرایند صعودی خود ادامه دهد. صف فروش سه نماد پرتقاضای خودرو، خساپا و شستا نیز از دیگر اتفاقات مهم بازار امروز بودند.

معاملات امروز بازار سهام در حالی به خاتمه رسید که امروز عرضه اولیه ثبهساز نیز انجام شد. روز گذشته نیز عرضه اولیه زملارد انجام شد که در خاتمه آن به هر نفر 8 سهم در سقف قیمتی 2100 تومانی تخصیص داده شد.

اخبار بیشتر حوزه بازار سهام را در صفحه بورس خبرنگاران دنبال کنید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 13 مهر 1399 بروزرسانی: 13 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 969

به "تداوم فرایند نزولی بورس در سرانجام هفته ، شاخص یک درصد دیگر افت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم فرایند نزولی بورس در سرانجام هفته ، شاخص یک درصد دیگر افت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید