تجهیز یک چراغ راهنمائی و رانندگی به اعلام صوتی

به گزارش آفتاب صبا، شهردار منطقه 7 از تجهیز چراغ راهنمائی و رانندگی تقاطع خیابان های سهروردی و شهید مطهری به سیستم هوشمند اعلام صوت با هدف تسهیل در عبور ایمن و بی خطر نابینایان از عرض خیابان همزمان با هفته معلولین خبرداد.

تجهیز یک چراغ راهنمائی و رانندگی به اعلام صوتی

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 7، سمیه حاجوی با اعلام این خبر اضافه نمود: در گام نخست با همکاری شرکت کنترل ترافیک شهر تهران تقاطع خیابان های سهروردی و شهید مطهری که یکی از تقاطع های با حجم بالای تردد عابرین پیاده در سطح منطقه 7 می باشد به این سیستم مجهز شده است.

حاجوی در مورد نحوه عملکرد این سامانه گفت: این سیستم صوتی شرایط چراغ هدایت مربوط به محور مورد نظر را به شخص نابینا به صورت صدای پخش شده توسط دستگاه برای فرد نابینا در حالات مختلف چراغ هدایت (سبز، زرد و قرمز) اعلام می نماید.

او با بیان اینکه این صدا به فرد نابینا یاری می نماید که با تشخیص رنگ چراغ، به صورت ایمن از عرض خیابان عبور کند، گفت: صدای بلندگوی دستگاه متناسب با شرایط چراغ راهنمائی متغییر می باشد و به فرد نابینا یاری می نماید تا از لحظه مناسب برای عبور از عرض خیابان آگاه گردد.

به گفته شهردار منطقه7 بر اساس برنامه معین شده قرار است به تدریج سایر تقاطع های سطح این منطقه نیز به این سیستم جدید تجهیز شوند تا امکان عبور ایمن و بی خطر روشندلان از عرض خیابان ها فراهم گردد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 17 دی 1399 بروزرسانی: 17 دی 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1168

به "تجهیز یک چراغ راهنمائی و رانندگی به اعلام صوتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجهیز یک چراغ راهنمائی و رانندگی به اعلام صوتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید