تبیین حدود اختیارات کشور در بهره برداری آذربایجان از بارانداز ریلی آستارا

به گزارش آفتاب صبا، خبرنگاران/گیلان نماینده شهرستان مرزی بندر آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر راه و شهرسازی، اختیارات توافق شده کشور را در مفاد قرارداد بهره برداری جمهوری آذربایجان از بارانداز ریلی آستارا تبیین کند.

تبیین حدود اختیارات کشور در بهره برداری آذربایجان از بارانداز ریلی آستارا

غلامرضا مرحبا در جلسه ای که به منظور برطرف مسائل بارانداز بین المللی ریلی آستارا در ساختمان اداری راه آهن در این بارانداز برگزار گردید، اظهار کرد: در قراردادهایی که برای احداث و بهره برداری از بارانداز ریلی بین المللی آستارا منعقد شده است، دقت کافی نبوده است.

وی با بیان اینکه در این قراردادها به صراحت قید شده است که بهره برداری پس از اتمام عملیات احداث خواهد بود، ادامه داد: بر خلاف قرارداد، بهره برداری در حالی انجام می گردد که فقط 50 درصد کارها صورت گرفته است.

وی اضافه نمود: ناظر قانونی این پروژه دچار مشکل است و باید منافع کشور در بهره برداری از آن به شکل کامل رعایت گردد.

مرحبا با تأکید بر اینکه بنا به ادعای کادر انتهاه ریلی، بسیاری از زیرساخت ها آماده نشده است، گفت: نباید به خاطر چند نفر که فقط منافع اقتصادی خود را مدنظر قرار می دهند، امنیت کشور را نادیده گرفت.

وی با اشاره به اینکه باید در بهره برداری از این بارانداز، معادله برد- برد حاکم باشد، مطرح کرد: نماینده راه آهن جمهوری اسلامی ایران تا چه حدی می تواند در این بارانداز اعمال حاکمیت کند؟

نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه وزیر راه و شهرسازی باید اختیارات توافق شده کشور در مفاد قرارداد بهره برداری جمهوری آذربایجان از این بارانداز را تبیین کند، توضیح داد: اگر پاسخ وزیر در کمیسیون مربوطه مجلس ما را قانع نکند به طور یقین در صحنه علنی باید جوابگو باشد.

وی با بیان اینکه هیچ ارگان داخلی از زیرساخت های راه آهن در آستارا راضی نیست، یادآور شد: جمهوری آذربایجان تعهداتی را که قبول نموده است، چه زمانی تحویل خواهد داد؟

نماینده آستارا با اشاره به اینکه احداث قطعه رشت - آستارا از الزامات است، اضافه نمود: باید اختلافات موجود در این پروژه سرانجام یابد، زیرا اگر این قطعه به اتمام نرسد کریدور شمال - جنوب عملاً سوددهی نخواهد داشت.

وی با تأکید بر الزام انتها اختلافات قرارگاه خاتم الانبیاء و تأمین نماینده های اقتصادی، اضافه نمود: ما دغدغه وطن مان را داریم تا این پروژه پس از تکمیل، برای همگان فراوری ثروت کند.

تدوین چشم انداز 15 ماهه تکمیل بارانداز ریلی آستارا

عباس صابر، فرماندار آستارا در این جلسه، مطرح کرد: ناظران بر اجرای عملیات احداث پروژه های مرتبط با این بارانداز باید طی یک هفته اخیر چشم انداز 15 ماهه اجرای پروژه ها را به فرمانداری تحویل دهند.

وی با بیان اینکه محوطه انتهاه ریلی اصلاً زیبنده نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست، اضافه نمود: وقتی با نگاه کارگاهی پروژه را آنالیز می کنیم، زیرساخت های موجود اصلاً قابل پذیرش نمی باشد.

صابر با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در آستارا صورت گرفته است، توضیح داد: در بخش بهره برداری، لیدر اصلی راه آهن است و در ادامه پروژه، شرکت های اجرایی باید جوابگو باشند.

وی با تأکید بر اینکه همه دستگاه های متولی این بارانداز باید شرایط خود را در حداقل ترین زمان ممکن اعلام نمایند، اضافه نمود: محل استقرار کارگاه و دستگاه های مربوطه با فعالیت های تخلیه و بارگیری کالا در اسرع وقت باید جدا گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 دی 1399 بروزرسانی: 19 دی 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1174

به "تبیین حدود اختیارات کشور در بهره برداری آذربایجان از بارانداز ریلی آستارا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبیین حدود اختیارات کشور در بهره برداری آذربایجان از بارانداز ریلی آستارا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید