بیمارستان صحرایی آماده ارائه خدمات پزشکی به زائران اربعین، چتر وای فای در مرز های خوزستان باز می گردد

به گزارش آفتاب صبا، در ایام اربعین حسینی، همه دست در دست یکدیگر برای رفاه حال زائران امام حسین (ع) خدمات ارائه می دهند تا زائران زیارتی با حضور قلب را تجربه نمایند.

بیمارستان صحرایی آماده ارائه خدمات پزشکی به زائران اربعین، چتر وای فای در مرز های خوزستان باز می گردد

به گزارش از ، همهمه ها برای مهیا شدن و شروع راهپیمایی عظیم اربعین حسینی برای رسیدن به حضرت عشق در روز اربعین و فیض بردن از زیارت مظلوم عالم به گوش می رسد.

خدمت به زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) کوچک و بزرگ، پیر و جوان، شاه و گدا، و زن و مرد و شیعه و سنی نمی شناسد، همه دست به دست هم می دهند تا این اجتماع بزرگ که آوازه اش دنیا را پر می نماید، به بهترین نحو و با ارائه بهترین خدمات برگزار گردد.

خستگی در این راه معنا ندارد، هیچ کس از خدمت به زائر شهدای مظلوم دشت کربلا خسته نمی گردد، خواب و استراحت بر کسی چیره نمی گردد، چون همه و همه چشم به کرم امام حسین (ع) دارند که اگر قسمت نشده در جمع زائران باشند، حداقل بتوانند به زوار خدمت نمایند و در فردای قیامت از گوشه چشمی از مظلوم دشت کربلا فیض بهره ببرند.

در راستا رسیدن به عشق تا چشم کار می نماید، پا های برهنه، سیاهپوش مولا و اشک ریز و عزادار حضرت عشق را می بینی، حتی به ذهن هیچ احدی خطور نمی نماید که مبادا در این بیابان بی سر و ته، کسی به فریاد نرسد.

خدمات رسانی شبانه روزی ارگان ها و مواکب و... به عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) غیرقابل توصیف است تا آب در دل کسی تکان نخورد و هراسی به دل ها نپیچد.

به منظور آنالیز ارائه خدمات از سوی اورژانس و مخابرات استان خوزستان با سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خوزستان و مدیر مخابرات منطقه خوزستان و عضو ستاد اربعین مخابرات کشور گفت و گو کردیم.

ارائه خدمات پزشکی به زائران در بیمارستان صحرایی مرز چذابه

محمد امین زرگر سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خوزستان درباره خدمات اورژانس در ایام اربعین حسینی در گفت وگو با خبرنگار از ،گفت: سال جاری همچون سال های گذشته، مرکز فوریت های پزشکی استان آماده ارائه خدمات درمانی و پزشکی به زائران اربعین حسینی در پایانه مرزی چذابه است.

او اضافه کرد: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته، از 13 مهرماه بیمارستان صحرایی در مرز چذابه برپا شده است.

زرگر گفت: در ایام اربعین، 200 نفر نیرو شامل پرستار، پزشک و پشتیبان از سایر استان های کشور بصورت شبانه روزی خدمات رایگان ارائه می دهند.

این مقام مسئول توضیح داد: این بیمارستان صحرایی به آزمایشگاه و داروخانه نیز تجهیز خواهد شد و در صورت ایجاد شرایط، خدمات دندانپزشکی نیز به زائران راهپیمایی اربعین حسینی ارائه می گردد.

اتوبوس آمبولانس در راستا منتهی به مرز چذابه مستقر می گردد

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خوزستان درباره تامین آمبولانس بیان داشت: 5 دستگاه اتوبوس آمبولانس از راستا خروجی اهواز تا پایانه مرزی چذابه مستقر می شوند که 2 دستگاه آن در حالت آماده باش قرار خواهند گرفت.

به گفته محمدامین زرگر، همچنین 35 دستگاه آمبولانس نیز از خروجی اهواز تا خروجی مرز آماده خدمت رسانی به زائران هستند و 10 دستگاه از این تعداد تا درب درمانگاه خدمت رسانی می نمایند.

او، تامین 2 فروند بالگرد را از دیگر تمهیدات اندیشیده شده در ایام اربعین حسینی برشمرد.

زرگر اذعان داشت: در این ایام تمامی پایگاه های اورژانس استان خوزستان در حال آماده باش خواهند بود و مسئله ای برای خدمت رسانی به هم استان ها نخواهیم داشت.

سرپرست مرکز مدیریت حواد و فوریت های پزشکی خوزستان اظهار کرد: در صورت امکان 10 دستگاه موتور آمبولانس از استان تهران وارد خوزستان می گردد.

این مقام مسئول اضافه کرد: دارو های مورد احتیاج نیز به وسیله دانشگاه علوم پزشکی استان تامین خواهد شد و بیلورد های تبلیغاتی و اطلاع رسانی نیز در راستا های تردد زائران نیز نصب می گردد.

زائران نگران آنتن دهی تلفن همراه در مرز های خوزستان نباشند

رحیم فلاح زاده مدیر مخابرات منطقه خوزستان در تشریح اقدامات صورت گرفته در پایانه های مرزی شلمچه و چذابه در ایام اربعین حسینی در گفت وگو با خبرنگار از ، گفت: اقداماتی که در زمینه ارتباطات سیار از سوی مخابرات استان صورت گرفته می توان به نصب و راه اندازی 4 سایت ثابت جایگزین سایت های پرتابل B.T.S در راستا های چذابه و شلمچه با تکنولوژی 3 G و 4 G اشاره نمود که کلیه مراحل نصب و راه اندازی در سال 97 صورت گرفته است.

او راه اندازی 6 ایستگاه پرتابل بصورت تمام تکنولوژی (4 G.3 G. 2 G) در پایانه های مرزی چذابه و شلمچه و تامین برق مورد احتیاج آن ها با هماهنگی شرکت توزیع برق را از دیگر اقدامات صورت گرفته در این مرز ها مطرح کرد.

فلاح زاده گفت: نصب و راه اندازی تکنولوژی 3 G /4 G در سایت های فکه، شهید آوینی و میشداغ، استقرار تیم نگهداری بصورت آماده باش 24 ساعته (6 نفر به صورت 24 ساعته)، تقویت سیستم تغذیه نیرو و تأمین سوخت مورد احتیاج سیستم های برق اضطراری، پایش پوشش و ترافیک شبکه به صورت شبانه روزی و تقویت سیستم خنک نمایندگی سایت های تلفن همراه از دیگر اقدامات شرکت مخابرات خوزستان برای رفاه زائران و مشترکان اربعین حسینی به شمار می روند.

این مقام مسئول توضیح داد: تامین 3 G پهنای باند مورد احتیاج مشترکین همراه اول در پایانه های شلمچه و 3 G چذابه و سرویس دهی 20 سایت B.T.S در اماکن مورد نظر نیز انجام خواهد شد.

اتصال مرز های شلمچه و چذابه به فیبر نوری

مدیر مخابرات منطقه خوزستان درباره سیستم های انتقال، شبکه فیبر، دیتا، نیرو و تلفن ثابت بیان داشت: پایانه ها به شبکه فیبر نوری کاملا متصل هستند و عملیات تکمیل آن پارسال صورت گرفته است.

به گفته رحیم فلاح زاده، 2 سیستم فایبرهوم 780 با امکان انتقال 10 G پهنای باند به منظور تامین احتیاج های ارتباطی سایر اپراتور ها و دستگاه های خدمت رسان و مانیتورینگ 24 ساعته شبکه انتقال نصب می گردد.

او در ادامه، برقراری و واگذاری 3 لینک E 1 در چذابه و یک لینک E 1 در شلمچه به نیروی انتظامی، عملیات برگردان 3 G و 4 G همراه اول و ایرانسل در رک جدید، نصب و بهره برداری از دوسری باطری 600 A - 400 A و دورک یکسونماینده 180 A در چذابه، نصب و راه اندازی یک دستگاه دیزل ژنراتور 17 KVA - یکسری باطری 420 A و یک رک یکسونماینده 180 A در شلمچه، اتصال منصوبات سیستم های انتقال، تلفن همراه به برق اضطراری پایانه به منظورافزایش پایداری شبکه تغذیه نیرو و ارائه خدمات تلفن ثابت به دستگاه های خدمت رسان مستقر در پایانه های شلمچه و چذابه از جمله خدمات شرکت مخابرات استان خوزستان به زائران اربعین حسینی در ایام راهپیمایی عظیم اربعین حسینی برشمرد.

چتر وای فای در مرز های خوزستان باز می گردد

رحیم فلاح زاده مدیر مخابرات منطقه خوزستان درباره برنامه ریزی ها و اقدامات صورت گرفته برای پوشش مرز های استان و بهره مندی زائران از وای فای در ایام اربعین حسینی از شبکه دیتا در گفت و گو با خبرنگار از ، گفت: در مدت مذکور، به منظور رفاه حال زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) تهمیدات لازم برای جلوگیری از بروز مسائل در آنتن دهی اینترنت اندیشیده شده است.

او اضافه کرد: سالن ترانزیت مرز چذابه با نصب 4 دستگاه سوییچ و 12 دستگاه access point و سالن ترانزیت شلمچه با نصب و راه اندازی 2 دستگاه سوییچ و 16 دستگاه accesspoint از پوشش وای فای بهره مند خواهند شد.

فلاح زاده بیان داشت: همچنین مسجد و محوطه بیرون سالن ترانزیت با نصب یکدستگاه سوییچ و 3 دستگاه accesspoint و بیرون سالن ترانزیت شلمچه با نصب 4 دستگاه access point از نوع outdoor، زائران مسئله ای در زمینه فضای مجازی و استفاده از خدمات شبکه وای فای نخواهند داشت.

عضو ستاد اربعین شرکت مخابرات ایران توضیح داد: علاوه بر موارد ذکر شده، راستا مواکب چذابه با نصب 4 دستگاه سوییچ و 13 دستگاه access point و اجرای بیش از 10 کیلومتر فیبر نوری و راستا مواکب شلمچه با نصب 4 دستگاه سوییچ و 12 دستگاه access point و با اجرای بیش از 10 کیلومتر فیبر نوری تحت پوشش وای فای قرار می گیرند.

گزارش از ملیحه گریزی نسب

گ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 235

به "بیمارستان صحرایی آماده ارائه خدمات پزشکی به زائران اربعین، چتر وای فای در مرز های خوزستان باز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیمارستان صحرایی آماده ارائه خدمات پزشکی به زائران اربعین، چتر وای فای در مرز های خوزستان باز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید