بهروز افخمی: سینما ممکن است در یک فرایند طولانی، رکود داشته باشد

به گزارش آفتاب صبا، تهران (پانا) - عضو هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر گفت سینما ممکن است در یک فرایند طولانی، رکود داشته باشد، نمی توان انتظار داشت سینما همیشه در حال پیشرفت باشد.

بهروز افخمی: سینما ممکن است در یک فرایند طولانی، رکود داشته باشد

به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، بهروز افخمی گفت: سینما صنعت نیست که انتظار پیشرفت آن را داشته باشیم. سینما ممکن است در یک فرایند طولانی، رکود داشته باشد و به طور کلی نیز با همین فرایند مواجهیم. همه هنرها در دوره ای پیر می شوند، انرژی شان تخلیه و تمام امکانات بالقوه شان بالفعل می گردد و تمام خواهند شد. صحبت از مرگ رمان خیلی وقت پیش مطرح شده بود؛ مرگ سینما نیز زمانی خواهد رسید. بنابراین نمی توان انتظار داشت سینما همیشه در حال پیشرفت باشد.

کارگردان فیلم گاوخونی با اشاره به اینکه در چهل سال اخیر سینمای ایران یک سری تحولات مربوط به شیوه و فرم اجرا را طی نموده است، شرح داد: آنچه به محتوا و قصه مربوط می گردد طی بیست سال اخیر در فیلم ها به افکار، توقعات و توهمات طبقه میانه اختصاص پیدا نموده است؛ یعنی طبقه ای که خودش را مرکز جهان می بیند ولی درواقع ده درصد از مردم را شامل نمی گردد و دغدغه هایش هم مهم نیست.

وی اضافه کرد: سینما دست خوش تفکری شده است که پولدار دارد اما تفکر آن چنانی ندارد؛ البته خودش را متفکرتر از تمام اقشار نیز می داند. این نوع تماشاچی که بسیار اینترنت باز است و با گوشی موبایلش بسیار وقت تلف می نماید، سینمای ایران را متوجه خودش نموده است و هر فیلمسازی که می خواهد فیلمش را بسازد، فکر می نماید که این قشر از جامعه را باید راضی نگه دارد؛ و این خودش یک انحطاط در سینما محسوب می گردد.

چهلمین جشنواره فیلم فجر در دو بخش فرهنگی و رقابتی به دبیری مسعود نقاش زاده از 12 تا 22 بهمن 1400 برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 29 بهمن 1400 بروزرسانی: 29 بهمن 1400 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1760

به "بهروز افخمی: سینما ممکن است در یک فرایند طولانی، رکود داشته باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهروز افخمی: سینما ممکن است در یک فرایند طولانی، رکود داشته باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید