بایدن با اردوغان درباره افغانستان، روسیه و چین گفت وگو می نماید

به گزارش آفتاب صبا، مشاور امنیت ملی آمریکا خاطرنشان کرد، بایدن قرار است با همتای ترکیه ای خود درباره افغانستان، اوضاع در سوریه، لیبی و مسائل مربوط به روسیه و چین تبادل نظر داشته باشد.

بایدن با اردوغان درباره افغانستان، روسیه و چین گفت وگو می نماید

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و رجب طیب اردوغان همتای ترکیه او قرار است در نشست امروز (دوشنبه) درباره افغانستان و به ویژه آنکه سفارت های دو کشور می توانند در این منطقه جنگ زده بمانند و بعلاوه راه هایی برای ارائه یاری به دولت کابل و بعلاوه نیروهای امنیتی و مردم افغانستان مصاحبه داشته باشند.

وی ادامه داد: روابط ترکیه و آمریکا تا حدودی درباره مسائل مرتبط با حقوق بشر دچار چالش است اما این مساله به همراه موضوعات مالی و سیاسی مورد آنالیز قرار نخواهد گرفت.

مشاور امنیت ملی آمریکا در ادامه صحبت هایش گفت، روسای جمهوری ایالات متحد و ترکیه بعلاوه قرار است درباره سوریه و دسترسی یاری های بشردوستانه به این کشور و بعلاوه فضای ضدتروریسم مصاحبه نمایند. آنها بعلاوه درباره مدیترانه شرقی و لیبی هم صحبت خواهند کرد.

سالیوان ادامه داد: بایدن و اردوغان درباره چین و روسیه هم مصاحبهیی دارند البته می دانیم که نظر ترکیه با آمریکا درباره روسیه فرق دارد اما قرار است در این نشست مساله چالش های روسیه هم مورد آنالیز قرار گیرد.

میلان اوهریک، یکی از اعضای هیات کمیته پارلمانی مشترک ترکیه -اتحادیه اروپا و هیات روابط با آمریکا در اتحادیه اروپا در جریان ملاقاتش با اردوغان گفته بود که انتظار می رود بایدن کوشش کند تا رویکرد خود را درباره مسائل مورد مناقشه از جمله سامانه های دفاع موشکی اس- 400 روسیه با اردوغان مورد بحث قرار دهد اما بعید است که این مصاحبه نتیجه ای داشته باشد.

سالیوان در پاسخ به مساله اس- 400ها که قرار است در نشست بایدن و اردوغان مطرح گردد به خبرنگاران تایید کرد که بایدن احتمالا در جریان این ملاقات مساله سامانه های موشکی روسی را مورد آنالیز قرار می دهد.

بایدن قرار است امروز با اردوغان ملاقات کند و 16 ژوئن امسال میلادی در ژنو با ولادیمیر پوتین همتای روسی خود ملاقات دارد و درباره مسائل مختلف از جمله کنترل تسلیحات و ثبات استراتژی مصاحبه می نماید.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 تیر 1400 بروزرسانی: 30 تیر 1400 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1521

به "بایدن با اردوغان درباره افغانستان، روسیه و چین گفت وگو می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن با اردوغان درباره افغانستان، روسیه و چین گفت وگو می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید