بازار ورنیساج ارمنستان (تور ارمنستان ارزان)

به گزارش آفتاب صبا، غیرممکن است که یک جهانگرد از ارمنستان بازدید کند اما به بازار ورنیساج ارمنستان در مرکز شهر ایروان سری نزند. این بازار روباز، علاوه بر ویژگی های تجاری، به مرکزی فرهنگی و هنری برای تجمع اهالی هنر تبدیل شده است. در این بازار می توانید انواع آثار هنری، وسایل آنتیک، عتیقه جات و صنایع دستی باکیفیت را بخرید. شهروندان ارمنستان می گویند اگر دنبال چیزی می گشت و آن را پیدا نمی کنید، به ورنیساج بروید.

بازار ورنیساج ارمنستان (تور ارمنستان ارزان)

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

خرید سوغاتی از بازار ورنیساج ارمنستان

در سفر به کشورهای مختلف، خرید سوغاتی اهمیت زیادی دارد. علاوه بر اینکه کمکی به اقتصاد بازارهای محلی است، نوعی یادگاری از سفرتان نیز به شمار می رود. این یادگاری ها تداعی گر خاطرات سفرهای شماست و برای تان ارزشمند هستند. در بازار ورنیساج ارمنستان به راحتی می توانید یادگاری های زیبایی برای دوستان، خانواده و هر کسی که دوستش دارید، بخرید.

ورنیساج یکی از مهم ترین و ثابت ترین عناصر فرهنگی ایروان است. نام این بازار از یک واژه فرانسوی به معنای نمایش خصوصی گرفته شده و محل تلاقی همه ویژگی های فرهنگی و تاریخی مردم ارمنستان است. ورنیساج ایروان در دهه 1980 به وسیله هنرمندان ارمنی راه اندازی شد که می خواستند ثمره کار خود را مستقیما به مردم عرضه نمایند. در این نمایش خصوصی مجذوب کننده که در قامت یک بازار سنتی و بومی خود را نمایان می سازد، می توانید شاهد آثار هنری هنرمندان این کشور باشید. این بازار درست مانند یک ایستگاه فرهنگی عمل می نماید و از ایستگاه مترو میدان جمهوری در شهر ایروان آغاز شده و تا خیابان خنجیان ادامه می یابد.

سرگرمیات ترابزون | راهنمای سفر به ترابزون، ترکیه

چه روزهایی به بازار ورنیساج ارمنستان برویم؟

ورنیساج بیشتر یک بازار محلی و هفتگی است. در تعطیلات آخر هفته، چمن زارهای پارک ساریان زیر ردیف هایی از نقاشی ها ناپدید می شوند. مردم در راهروهای بین آن ها پرسه می زنند و خلاقیت های هنری باکیفیت را تحسین نموده و اقدام به خرید می نمایند. از هر گوشه ارمنستان می توان سوغاتی های ویژه این کشور را خریداری کرد. اما اگر از شهروندان این کشور در خصوص جایی برای خرید سوغاتی سوال کنید، نخستین پاسخ آنها بازار ورنیساج ارمنستان خواهد بود. چون سوغاتی های منحصربه فردی را می توان از این بازار خریداری کرد.

تا همین چند سال پیش، این بازار در روزهای تعطیل یعنی شنبه و یکشنبه و از حدود ساعت 10 صبح آغاز می شد و تا اوایل شب ادامه می یافت. اما چند سالی است که این بازار در سایر روزهای هفته نیز برپا می گردد. ورنیساج محل گردهمایی صدها هنرمند، صنعتگر، جواهرساز، سنگ تراش، خیاط، سفالگر و… است. آثار هنری که این هنرمندان عرضه می نمایند، اغلب در برترین کیفیت ممکن قرار دارند. می توان گفت که عصاره هنری هنرمندان ارمنستان در بازار ورنیساج این کشور به نمایش درمی آید.

مثلث طلایی هند | دهلی، آگرا، جیپور

ویژگی های بازار ورنیساج ارمنستان

این بازار شامل غرفه ها و راهروهای جداگانه ای است. در هر غرفه آثار مربوط به یک رسته و شاخه هنری عرضه می گردد. هنرهای سنتی مردم ارمنستان در این بازار وجود دارند. آنچه در این بازار عرضه می گردد، در بازار کشور دیگری نمی توان یافت. صاحبان غرفه ها به راحتی به شما اجازه عکاسی می دهند. می توانید توقفی داشته باشید و از آن همه زیبایی عکس هایی ثبت کنید. کسانی که به وین رفته اند، آن را شبیه به بازار ناشمارکت این شهر می دانند. با این حال، فقط فضای این دو بازار تا حدودی یکسان و شبیه به یکدیگر بوده اما آنچه در این دو بازار می فروشند، کاملا فرق دارد.

جمع بندی

بازار ورنیساج ارمنستان، یک بازار روباز و هفتگی است که معمولا در روزهای پایانی هفته برپا می گردد. در این بازار انواع کالاها و آثار هنری از جمله نقاشی، صنایع دستی، عتیقه جات، کتاب های قدیمی، ابزارآلات موسیقی و… به فروش می رسد. در ورنیساج کیف، جوراب، لباس سنتی دست ساز و جواهرات نیز موجود است.

در نهایت می توان گفت که بازار ورنیساج، مکانی برای سرگرمی هم به شمار می رود. گردشگران در این بازار هم خرید می نمایند و هم از حال و هوای هنری و بومی که بر آن حاکم است، لذت می برند.

منبع: ژیوار
انتشار: 12 بهمن 1401 بروزرسانی: 12 بهمن 1401 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1999

به "بازار ورنیساج ارمنستان (تور ارمنستان ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار ورنیساج ارمنستان (تور ارمنستان ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید