بازار تولید انیمیشن در کشور به درستی ارزیابی نمی شود

به گزارش آفتاب صبا، دبیر ستاد نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: بازار انیمیشن های تولید شده در کشور ارزیابی نمی شود و هزینه اضافه برای تولید کننده دارد.

بازار تولید انیمیشن در کشور به درستی ارزیابی نمی شود

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، سجادی نیری، دبیر ستاد نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشست خبری رویداد رویازی 2 (پیچ بزرگ تهران) که صبح امروز در سالن شیخ بهایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته 2 هزار و 700 میلیارد سهم صنایع خلاق در جهان بوده که 250 میلیارد دلار آن حاصل از ساخت انیمیشن بوده است در حالی که این گردش اقتصادی در ایران 60 میلیارد بوده است.

وی اضافه نمود: ما کشوری فرهنگی و ادب دوست هستیم و پتانسیل های بسیاری برای توسعه صنعت انیمیشن داریم که رویدادی مثل رویازی می تواند با علمی و اقتصادی کردن آن این رویا را محقق کند.

سجادی نیری اضافه نمود: در انیمیشن سازی کشور یک مشکل داریم، این که انیمیشن هایی که تولید می شود قبلا بازار آن سنجیده نشده و یک تیم در یک اتاق تصمیم می گیرند تا محصول انیمیشنی داشته باشند و این محصول پس از تولید در بازار مورد استقبال قرار نمی گیرد واین یعنی هزینه اضافی بر دوش تولید کنندگان خواهد بود.

دبیر ستاد نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه دومین دوره رویازی با هدف اقتصادی کردن انیمیشن در کشور برگزار می شود تاکید کرد: موضوع بازار از اهمیت بالایی برخوردار است و ما تلاش کرده ایم در دومین دوره رویداد رویازی به مسئله بازاریابی و تجاری سازی این محصولات توجه و تاکید بیشتری داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: در دومین دوره رویداد رویازی تلاش کرده ایم تا پیشرفت های بیشتری داشته باشیم به طوری که منتور ها و مدرسین خارجی در این دوره حضور خواهند داشت، زیرا معتقدیم صنعت انیمیشن یکی از خوشه های اصلی صنایع خلاق به شمار می رود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 410

به "بازار تولید انیمیشن در کشور به درستی ارزیابی نمی شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار تولید انیمیشن در کشور به درستی ارزیابی نمی شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید