اینترنت اکسپلورر پایان در سال 2022 بازنشسته خواهد شد

به گزارش آفتاب صبا، مرورگر اینترنت اکسپلورر پس از گذشت بیش از 25 سال بالاخره سال آینده بازنشسته می شود. این مرورگر قدیمی سال هاست که از جانب بیشتر کاربران استفاده نمی شود و بالاخره بعد از مدت ها انتظار، مایکروسافت در تاریخ 15 ژوئن 2022 (25 خرداد 1401) آخرین میخ را بر تابوت این مرورگر می زند و پشتیبانی از آن برای همیشه به خاتمه می رسد تا مرورگر مایکروسافت اج به طور کامل جایگزین آن شود.

اینترنت اکسپلورر پایان در سال 2022 بازنشسته خواهد شد

مایکروسافت چند سال قبل برای مرورگر اج مشخصه ای موسوم به حالت اینترنت اکسپلورر یا IE mode را معرفی کرد که به کسب وکارها اجازه می دهد با این مرورگر جدید فقط از سایت های قدیمی سازگار با اینترنت اکسپلورر استفاده کنند. در کمال تعجب، بخش بزرگی از کسب وکارهای سرتاسر جهان همچنان از سایت های قدیمی برای کارهای خود استفاده می کنند که این سایت ها فقط با اینترنت اکسپلورر سازگار هستند. مایکروسافت گفته که حداقل تا سال 2029 به پشتیبانی از این مشخصه ادامه خواهد داد.

روی هم رفته عمر اینترنت اکسپلورر مدت هاست که به انتها رسیده و این خبر فقط مرگ آن را رسما تأیید می کند. مایکروسافت سال گذشته گفت که کاربران اپلیکیشن تحب وب مایکروسافت تیمز دیگر نمی توانند از اینترنت اکسپلورر 11 استفاده کنند و در سال جاری هم دسترسی به سرویس های مایکروسافت 365 از طریق این مرورگر قدیمی متوقف خواهد شد.

مایکروسافت بیش از 5 سال است که تلاش می کند مردم را از استفاده از اینترنت اکسپلورر باز دارد. مایکروسافت اج در سال 2015 ظاهر شد و از آن زمان اینترنت اکسپلورر در حال کشیدن نفس های آخرش است.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 خرداد 1400 بروزرسانی: 25 خرداد 1400 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1457

به "اینترنت اکسپلورر پایان در سال 2022 بازنشسته خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینترنت اکسپلورر پایان در سال 2022 بازنشسته خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید