افشای جزئیات شنود مکالمات آنگلا مرکل به وسیله آمریکا!

به گزارش آفتاب صبا، خبرنگاران: مرکز رسانه رسمی دانمارک (DR) بامداد دوشنبه افشا کرد که آژانس امنیتی ایالات متحده به وسیله کابل های ارتباطی دانمارک از مرکل صدراعظم آلمان و دیگر مقامات ارشد اروپایی جاسوسی نموده است.

افشای جزئیات شنود مکالمات آنگلا مرکل به وسیله آمریکا!

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا براساس گزارش مرکز رسانه ای دانمارک، آژانس امنیت ملی ایالات متحده (NSA) به وسیله همکاری واحد اطلاعات خارجی دانمارک برای جاسوسی از مقامات ارشد کشورهای همسایه از جمله صدراعظم آلمان استفاده نموده است.

دانمارک با استناد به 9 منبع ناشناس که دسترسی به تحقیقات داشته اند، گزارش داد که این یافته ها نتیجه تحقیقات داخلی در سرویس اطلاعات دفاعی دانمارک از سال 2015 در خصوص نقش آژانس امنیت ملی ایالات متحده در این مشارکت و همکاری بوده است.

طبق تحقیقاتی که سال های 2012 و 2014 را تحت پوشش قرار می دهد، آژانس امنیت ملی ایالات متحده به وسیله همکاری اطلاعاتی دانمارک برای جاسوسی از مقامات ارشد سوئد، نروژ، فرانسه و آلمان از جمله فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه سابق آلمان و پیر اشتین برک رهبر مخالف سابق آلمان استفاده نموده است.

سخنگوی دفتر اجرایی صدراعظم آلمان در واکنش با افشا گری انجام شده به وسیله رسانه دانمارک گفت که به تازگی در خصوص این ادعاها اطلاع یافته است و از اظهار نظر بیشتر خودداری کرد.

دانمارک متحد نزدیک ایالات متحده، میزبان چندین ایستگاه اصلی کابلهای اینترنتی زیر دریا به سوئد، نروژ، آلمان، هلند و انگلیس است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 24 تیر 1400 بروزرسانی: 24 تیر 1400 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1510

به "افشای جزئیات شنود مکالمات آنگلا مرکل به وسیله آمریکا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشای جزئیات شنود مکالمات آنگلا مرکل به وسیله آمریکا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید