استفاده از ظرفیت 1400 شهرداری و 38 هزار دهیاری برای صیانت و معرفی حوزه میراث فرهنگی

به گزارش آفتاب صبا، میراث آریا/ براساس خبرهای واصله، استفاده از ظرفیت 1400 شهرداری و 38 هزار دهیاری برای صیانت و معرفی حوزه میراث فرهنگی صورت می پذیرد.

استفاده از ظرفیت 1400 شهرداری و 38 هزار دهیاری برای صیانت و معرفی حوزه میراث فرهنگی

مهدی جمالی نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در دومین همایش معاونان میراث فرهنگی استان ها که با حضور علی دارابی، قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور در محل سالن فجر این وزارتخانه برگزار گردید، اظهار کرد: به علت نوع ماموریت های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و گستردگی این سازمان، ارتباط ما با مدیران کل میراث فرهنگی و معاونان آنها در استان های مختلف می تواند یک ارتباط تنگاتنگ باشد که به حفظ و صیانت میراث فرهنگی یاری خواهد نمود.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اضافه نمود: شهر یزد نمونه یک شهر پیروز در حفاظت و صیانت از میراث فرهنگی و بناهای تاریخی است که خوشبختانه ثبت جهانی شده نیز شد.

او با اشاره به نقش و جایگاه شهرداران و دهیاران اضافه نمود: غیر دولتی بودن شهرداری ها باعث شده که قدرت یک شهردار و حتی دهیار از یک وزیر نیز بیشتر باشد از این رو حتما نیازمند این هستیم که به هم افزایی بین شهرداران و دهیاران با حوزه میراث فرهنگی یاری کنیم.

جمالی نژاد در ادامه گفت: در بعضی از موارد دستگاه های دولتی برای پیشبرد بهتر فعالیت ها و اقدامات مهم خود از پشتوانه و ظرفیت شهرداری ها استفاده می نمایند. در حال حاضر 1400 شهردار و 38 هزار دهیار در کشور داریم که باید بتوانیم از این فرصت و ظرفیت برای صیانت و بعلاوه معرفی حوزه میراث فرهنگی بهره ببریم.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور یادآور شد: در این سازمان مانند یک سرباز تمام قد در خدمت میراث فرهنگی هستم و آماده هرگونه همکاری و تدوین یک چهارچوب معین برای تدوین راهکارهای دقیق همکاری هستیم.

او در بخش دیگری از صحبت های خود به سازمان گردشگری در شهرداری ها نیز اشاره نمود و اضافه نمود: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می تواند از ظرفیت این سازمان در شهرداری ها استفاده کند. سازمان گردشگری در شهرداری ها علاوه بر معرفی جاذبه های گردشگری و یاری به رونق این صنعت می تواند به حفاظت هرچه بهتر از میراث فرهنگی یاری کند.

جمالی نژاد اظهار داشت: معاونت عمرانی وزارت کشور و شهرداری ها آماده همکاری کامل با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است، چرا که حوزه میراث فرهنگی برای ما دارای اهمیت فراوان است.

منبع: همگردی
انتشار: 5 شهریور 1401 بروزرسانی: 5 شهریور 1401 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1923

به "استفاده از ظرفیت 1400 شهرداری و 38 هزار دهیاری برای صیانت و معرفی حوزه میراث فرهنگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از ظرفیت 1400 شهرداری و 38 هزار دهیاری برای صیانت و معرفی حوزه میراث فرهنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید