بازدید باستان شناس آلمانی و سوئدی از تپه حصار دامغان و سیلک کاشان

به گزارش آفتاب صبا، یک گروه باستان شناس آلمانی و سوئدی به سرپرستی دکتر هارت موت نیمان و همراهی لیلا هنرمند جهت بازدید از آثار تاریخی و باستانی ایران شامل تپه حصار دامغان و تپه سیلک کاشان به مدت 16 روز در ایران حضور دارند.

بازدید باستان شناس آلمانی و سوئدی از تپه حصار دامغان و سیلک کاشان

این گروه باستان شناسان در ادامه بازدید و آنالیز شماری از شاخص ترین آثار باستانی و تاریخی کشورمان به دامغان، سفر و از تپه باستانی تپه حصار بازدید کردند.

این گروه از باستان شناسان و زبان شناسان آلمانی و سوئدی به سرپرستی دکتر هارت موت نیمان و همراهی لیلا هنرمند جهت بازدید و آنالیز تپه ها، مساجد و محوطه های باستانی برجسته کشور - از جمله ارگ بم، شهر سوخته زابل، تپه سیلک کاشان، معماری اسلامی یزد - به مدت 16 روز در ایران حضور دارند.

بر پایه اعلام میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان، بازدیدی از مجموعه تپه حصار دامغان به عنوان اثر منتخب استان سمنان در پنجمین روز از حضور این گروه از باستان شناسان و زبان شناسان در ایران شکل گرفت.

از زمان کاوش های پروفسور اشمیت در تپه حصار، این محوطه به عنوان یکی از محوطه های مبنا برای شناسایی فرهنگ های همزمان در فلات مرکزی ایران مورد استناد باستان شناسان است.

لازم به ذکر است: سیلک یکی از محوطه های باستان شناختی مهم فلات ایران است که در حدود 5500 سال پیش از میلاد یکی از قدیمی ترین سکونتگاه های فلات مرکزی ایران در آن به وجود آمد.

منبع: ایسنا

منبع: همگردی
انتشار: 4 بهمن 1401 بروزرسانی: 4 بهمن 1401 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1995

به "بازدید باستان شناس آلمانی و سوئدی از تپه حصار دامغان و سیلک کاشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید باستان شناس آلمانی و سوئدی از تپه حصار دامغان و سیلک کاشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید