جشن تبریز، شهر جهانی فرش دستباف برگزار می گردد

به گزارش آفتاب صبا، به گزارش خبرنگاران، فرزین حق پرست ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: جشن تبریز، شهر جهانی فرش دستباف سه شنبه 14 مهر سالجاری با حضور رییس شورای جهانی صنایع دستی در بخش آسیا و اقیانوسیه و هیاتی از سازمان میراث فرهنگی برگزار می گردد.

جشن تبریز، شهر جهانی فرش دستباف برگزار می گردد

وی در ادامه سخنان خود خاطر نشان شد: سال جاری نخستین سالی است که از ایران دو شهر در زمینه صنایع دستی و فرش به ثبت دنیای رسیده اند و سعی بر این است که عنوان تبریز شهر دنیای فرش را در سال های بعدی نیز از آن خود کنیم.

حق پرست با اشاره به برنامه هایی این جشن اضافه کرد: بازدید از کارگاه های قالی بافی شهر تبریز، بازدید از نمایشگاه فرش واقع در دانشکده فرش، ملاقات با استاندار، رونمایی از لوح یادبود ثبت دنیای فرش در بازار مظفریه و شرکت در جشن تبریز شهر دنیای فرش از برنامه های اصلی این مراسم خواهد بود.

وی گفت: قدمت تاریخی فرش تبریز به گذشته های بسیار دور باز می گردد به طوریکه نمونه هایی از این فرش ها در موزه های سراسر دنیا وجود دارد ولی متاسفانه در سال های اخیر به خاطر بعضی غفلت ها سایر کشورها با کپی برداری از این هنر صنعت بازار دنیای را احاطه نموده اند.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی اضافه کرد: در استان حدود 200 هزار نفر به وسیله صنعت فرش کسب درآمد می نمایند که بسیاری از آنان جزو اقشار آسیب پذیر محسوب می شوند و باید گفت که واسطه گری اصلی ترین عامل مسائل صنعت فرش استان است.

وی با بیان اینکه ثبت دنیای فرش می تواند گردشگری را در استان رونق بخشد، گفت: با ثبت دنیای فرش دست باف تبریز، تجار زیادی به این خطه سفر خواهند کرد و باید از این فرصت برای توسعه زیر ساخت های استان استفاده بهینه گردد.

حق پرست توضیح داد: برای ثبت دنیای فرش تبریز که نی توان از این هنر صنعت به عنوان برند این شهر نام برد، بازدید هایی با حضور رییس شورای دنیای صنایع دستی در بخش آسیا و هیات همراه وی از بازارهای فرش تبریز و کارگاه های سطح شهر صورت گرفت و با پیگیری های مکرر سازمان میراث فرهنگی امروز شاهد این اتفاق هستیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 571

به "جشن تبریز، شهر جهانی فرش دستباف برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشن تبریز، شهر جهانی فرش دستباف برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید