اردوغان: مشتاق بهبود روابط با عربستان هستیم

به گزارش آفتاب صبا، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در مصاحبه با شبکه دولتی تی آر تی بر تمایل آنکارا برای ارتقای روابط با ریاض و قاهره تاکید نمود و گفت: ما برای ارتقای روابطمان با عربستان کوشش خواهیم کرد.

اردوغان: مشتاق بهبود روابط با عربستان هستیم

به گزارش ایسنا، در خصوص مصر نیز اردوغان گفت که این روابط در سطح وزرا ادامه دارد و ممکن است تحولات بسیار متفاوتی در این زمینه رخ دهد.

رئیس جمهور ترکیه بعلاوه از آمادگی اش برای سفر به امارات در ماه فوریه در پاسخ به سفر اخیر محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی اطلاع داد و گام های اتخاذ شده با امارات را تاریخی خواند.

اردوغان در بخش دیگری از این مصاحبه گفت که کشورش تغییر نموده است و دیگر ترکیه قدیم نیست و نمی توان به وسیله بازی با ارز های خارجی آن را تضعیف کرد یا مانعش شد.

وی تاکید نمود که کشورش دیگر تسلیم فشار های بازار مالی علیه این کشور نشده است.

رئیس جمهور ترکیه اعلام نمود: اقتصاد ترکیه توانایی مقابله با این تهدید ها را دارد و ما با تمام قدرت مقابل تهدید ها می ایستیم. ما در شورای امنیت ملی ترکیه تاکید نمودیم که از این تهدیدات مطلع هستیم و قصد داریم علیه آن ها اقدام کنیم.

وی با تاکید بر اینکه آنکارا می تواند از این چرخه خارج گردد، اعلام نمود که کشورش اجازه نخواهد داد هیچ طرفی مانع رشد مالی این کشور گردد.

اردوغان اضافه نمود: انتظار داریم رشد اقتصاد ترکیه در امسال به حداقل 10 درصد برسد.

وی خطاب به سرمایه گذاران خارجی گفت: زمان سرمایه گذاری های بلندمدت فرا رسیده است و هرکس چنین سرمایه گذاری هایی را در ترکیه انجام دهد برنده است.

منبع: فرارو
انتشار: 8 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1401 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1823

به "اردوغان: مشتاق بهبود روابط با عربستان هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: مشتاق بهبود روابط با عربستان هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید