آموزش تاریخ موسیقی به بچه ها با یک کتاب تصویری

به گزارش آفتاب صبا، به گزارش خبر گزاری کتاب ایران در معرفی این کتاب آمده است: تاریخ موسیقی با تاریخ انسان شروع شد. انسان ابتدا به صداهای طبیعت گوش می سپرد و آنچه را می شنید تکرار می کرد. سپس برای آن که با زندگی ابتدایی عصر سنگ خو بگیرد، نخستین سازهای موسیقی را اختراع کرد. او از چوب یا استخوان فلوت ساخت. زهِ کمان سیم ساز زهی شد و از پوست کشیده شده دُهل پیدا شد. در مصر 5000 سال پیش، شبانان، پاروزنان قایق ها بر رود نیل و روستائیان هنگام کار آواز می خواندند و این چنین موسیقی همراه ترانه های انسان ها شد. این داستان اولین نواها، اولین سازها، اولین همخوانی ها و اولین های بسیار تاریخ موسیقی است. داستان تاریخ جایزه هایی که در بازی های المپی در دلفی به خوانندگانی اهدا می شد که جمعیت عظیمی را شیفتۀ خود می کردند؛ روندی که امروز هم در قالب مسابقات و رقابت های رنگارنگ ادامه دارد و همچنان موسیقی دانان و نوازندگان و خوانندگان را گرامی می دارد. داستان سفری شگفت انگیز و لذتبخش به بخشی از تاریخ بشریت.

آموزش تاریخ موسیقی به بچه ها با یک کتاب تصویری

تاریخی که ما را به سرزمین موسیقی دعوت می نماید. سرزمینی که پُر است از ماجراهای گوناگون و پُرشور که هم مایه سرگرمی اند و هم آگاهی بخش. سرزمین مهم تاریخ موسیقی، یعنی هیجان انگیزترین بخش از تاریخ بشر، از عصر باستان تا سده بیستم. داستانی که در تاریخ موسیقی با داستان های مصوّر سرزنده و رنگارنگ با تکیه بر اسناد و مدارک روایت شده اند. از موسیقی عصر سنگ گرفته تا آواز مذهبی گرگوریایی، نبوغ باخ و موتسارت، پشتکار هندل، روح پرومتئوسی در آثار بتهوون، آواز وطن پرستی وردی. اثری که بیش از هر چیز یک نمایش تمام عیار از بخشی از تاریخ بشر است. نمایش مصوّری از تاریخ موسیقی که چه بسا در پرتو آن موسیقی سال های آینده متولد گردد. این کتاب تاریخ موسیقی را از نخستین روزها، از پوست و استخوان، تا اکنون روایت می نماید. روایتی که در آن سعی شده است که تصویرِ تاریخ هم در چشم مخاطب بنشیند، همان قدر که صدای تاریخ در گوش او طنین انداز می گردد.

تاریخ موسیقی با داستان های مصوّر اثر برنار دیری، دنی لمری، مایکل سدلر با ترجمه ناتالینا ایوانووا و هرمز ریاحی از سوی نشر نو در 150 صفحه مصور (گلاسه، رنگی) با قیمت 200,000 تومان، منتشر شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 10 بهمن 1399 بروزرسانی: 10 بهمن 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1206

به "آموزش تاریخ موسیقی به بچه ها با یک کتاب تصویری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش تاریخ موسیقی به بچه ها با یک کتاب تصویری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید