شروع تزریق عمومی واکسن ایران برکت به 20 هزار داوطلب

به گزارش آفتاب صبا، مدیر اجرایی طرح واکسن کُوو ایران برکت گفت: تزریق عمومی واکسن ایرانی کوو ایران برکت به داوطلبان مرحله سوم کارآزمایی بالینی از 24 اردیبهشت ماه در تهران و کرج شروع می گردد.

شروع تزریق عمومی واکسن ایران برکت به 20 هزار داوطلب

به گزارش ایرنا، سیدرضا مظهری روز چهارشنبه گفت: افتتاح نمادین فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن ایران برکت، پنجم اردیبهشت ماه در هتل ارم انجام شد و طی این مدت مقدمات و بستر های لازم برای تزریق واکسن به تعداد زیادی از داوطلبان این مرحله سوم تست انسانی فراهم شده است.

وی اضافه نمود: فرایند آماده سازی شامل اطلاع رسانی، ثبت نام، غربالگری، نوبت دهی، انجام خدمات پاراکلینیکی و پزشکی و تزریق است که این مراحل صورت گرفته و از 24 اردیبهشت ماه تزریق واکسن به داوطلبان مرحله سوم تست انسانی شروع می گردد.

مظهری با اشاره به اینکه تزریق واکسن به این افراد طی برنامه ریزی مشخصی در سوله ها انجام گردد، گفت: پنج سوله در تهران و یک سوله در کرج انتخاب و تجهیز شدند تا بتوان در اسرع وقت تزریق واکسن به داوطلبان انجام گیرد.

12 هزار داوطلب مرحله سوم کارآزمایی بالینی از شهر های تهران و کرج

وی تعداد داوطلبان مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن کوو ایران برکت را 20 هزار نفر گفت و گفت: از مجموعه 20 هزار داوطلبی که وارد مرحله سوم مطالعات بالینی می گردد، حدود 12 هزار نفر مربوط به شهر های تهران و کرج و بقیه هم مربوط به 4 شهر دیگر هستند.

مظهری با اشاره به اینکه فاز سوم تست انسانی واکسن در 6 شهر تهران، کرج، اصفهان، شیراز، مشهد و بوشهر انجام می گردد، ادامه داد: فاز های اول و دوم تست انسانی این واکسن در تهران انجام شد و فاز سوم در این 6 شهر انجام خواهد شد.

مدیر اجرایی طرح واکسن کُوو ایران برکت گفت: تزریق اول واکسن به داوطلبان مرحله دوم تست انسانی به انتها رسیده و دوز دوم واکسن هم به اغلب آنان تزریق شده است.

وی اضافه نمود: در فاز اول تست انسانی فاصله تزریق واکسن بین دوز اول و دوم 14 روز بود، اما بر اساس نتایج مطالعات این فاصله به 28 روز تغییر یافت تا نتایج بهتری در ایمنی زایی انجام گردد.

مظهری بیان داشت: این تغییر پروتکل سبب شد تا فرایند تزریق واکسن با فاصله زمانی بیشتری انجام گردد و زمان بیشتری نسبت به مرحله اول تست انسانی، صرف این کار شده است.

اولویت اول، تامین واکسن مورد احتیاج کشور

مدیر اجرایی طرح واکسن کُوو ایران برکت تاکید نمود که اولویت اصلی ما تامین واکسن کرونای مورد احتیاج کشور است و تا مشکل کشور رفع نگردد، به سمت صادرات واکسن به کشور های دیگر نخواهیم رفت، به عبارتی فعلا برنامه ای برای صادرات این واکسن نداریم تا احتیاج کشور در این زمینه رفع گردد.

مظهری بیان داشت: هرچند کشور های همسایه احتیاج به این واکسن دارند، اما تامین احتیاج های داخلی در اولویت اصلی است و بعد از تامین احتیاج های داخلی موضوع صادرات این محصول مطرح می گردد و به این سمت خواهیم رفت.

وی ادامه داد: در صورتی که ظرفیت فراوری واکسن بیشتر از احتیاج کشور باشد، طبیعی است که به سمت صادرات این محصول خواهیم رفت و در این صورت است که صادرات به سایر کشور ها انجام خواهد شد.

منبع: فرارو
انتشار: 5 تیر 1400 بروزرسانی: 5 تیر 1400 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1475

به "شروع تزریق عمومی واکسن ایران برکت به 20 هزار داوطلب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع تزریق عمومی واکسن ایران برکت به 20 هزار داوطلب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید