18 نمونه از بدترین ایده های دکوراسیون که هرگز نباید از آن ها بهره ببرید!

به گزارش آفتاب صبا، تغییر دکوراسیون خانه براساس ترندهای روز کار سختی نیست فقط احتیاج به کمی جست وجو و صرف زمان دارد. همه ما در دوره های مختلف دکوراسیون خانه را تغییر داده ایم و همواره از آن لذت برده ایم. اما حتما تعدادی وسیله داریم که فقط یک بار از آن ها استفاده نموده و سال های سال است که در انباری یا کمد دیواری خاک می خورند. درست است که در زمانی که آن وسیله ترند روز بوده از دکوراسیون راضی بوده ایم اما حالا این وسیله فقط باری اضافه در خانه مان است. باید بدانید که برخی از ترندها عناصری از دکوراسیون اشتباه در خود دارند و این وسایل انبار شده همان عناصر اشتباه هستند.

18 نمونه از بدترین ایده های دکوراسیون که هرگز نباید از آن ها بهره ببرید!

در این مطلب از خبرنگاران مگ می خواهیم درباره بدترین ایده های دکوراسیون و عناصر دکوراسیون اشتباه صحبت کنیم تا دیگر به سراغ آن ها نروید. پس اگر دوست دارید حجم وسایل بی استفاده انباری تان بیشتر از این نگردد، این مطلب را تا آخر بخوانید.

ایده های دکوراسیون اشتباه در دوره های مختلف

در این نکته که دکوراسیون داخلی خانه یک مساله شخصی است هیچ شکی وجود ندارد اما اگر در ترند اشتباهی وارد شوید و ایده های اشتباهی را اجرا کنید بعد ازمدتی متوجه می شوید که نه تنها ایده های خوبی نبوده اند، بلکه زیبایی را هم از فضای خانه شما گرفته اند. در ادامه با 18 ایده دکوراسیون اشتباه آشنا می شویم.

1. مبلمان بادی

در نظرسنجی صورت گرفته به وسیله مجله دکوراسیون رِن (wren) رتبه اول بدترین ترند دکوراسیون داخلی متعلق به مبلمان بادی است. در دهه 90 میلادی (دهه 70 شمسی) معمولا در هر خانه ای که یک نوجوان وجود داشت یک مبل بادی هم بود اما بعد از گذشت آن دوران دیگر هیچ وقت مبلمان بادی مورد استفاده قرار نگرفت. این مبلمان در دهه 80 میلادی (دهه 60 شمسی) با تشک های آبی بادی وارد مبحث دکوراسیون شد.

2. حیوانات تاکسیدرمی شده

این موضوع واقعا نیازی به شرح بیشتری ندارد. استفاده از حیوانات تاکسیدرمی شده در فضای خانه یکی از اشتباهات بزرگ است که فقط مدت کوتاهی ترند بود.

3. روکش پارچه ای توالت فرنگی

روکش کرکی و پولیشی توالت فرنگی یکی از نامحبوب ترین ترندهای دکوراسیون است که در زمان ورود هم خیلی مورد استقبال قرار نگرفت. این روکش تقریبا بی استفاده است و هنوز معین نیست چرا به ترند دکوراسیون وارد شد!

4. سقف های پاپ کورنی!

به این مدل از گچ بری سقف مدل آکوستیک هم می گویند. تنها چیزی که درباره این ترند می توان گفت این است که راهی ساده برای ایجاد بافت در بخشی از سقف نسبت به مابقی آن است. این سقف ها به راحتی تمیز نمی شوند و معمولا گرد و غبار در آن ها گیر می نماید. بعلاوه اگر قصد بازسازی داشته باشید این دکوراسیون اشتباه به سختی جدا می شوند.

5. حمام هایی با رختکن فرش شده

فرش کردن رختکن از دهه 60 تا 90 میلادی (دهه 40 تا 70 شمسی) بسیار پرهوادار بود و راهی برای لوکس کردن فضای حمام به حساب می آمد. این ترند به علت کاربردی تر شدن فضای رختکن مورد توجه نهاده شد و به یک عنصر جدانشدنی از خانه تبدیل شد.

6. سقف ها و دیوارهای آرتکس

این دیوارها در دهه 70 و 80 میلادی (دهه 50 و 60 شمسی) بسیار محبوب بودند اما حالا می دانیم که دیگر مورد توجه نیستند و تمایلی برای استفاده از آن ها وجود ندارد. اگر قسمتی از این دیوارها آسیب می دید به سختی تعمیر می شد. بعلاوه نکته مهم تر در این مورد مواد سازنده آن است. این دیوارها با آزبست ساخته می شدند و همانطور که حتما می دانید آزبست می تواند بیماری های ریه را افزایش دهد، ضرر آن از سیگار بیشتر است و سرطان ریه را در پی خواهد داشت. همین موضوع باعث شد این دکوراسیون اشتباه از ترندهای دکوراسیون خارج گردد.

7. پرده های مهره ای

در دهه های 60 تا 90 میلادی (دهه 40 تا 70 شمسی) در هر خانه ای یک پرده مهره ای وجود داشت و تقریبا مکانی نبود کهه بدون این پرده ها دکور شده باشد. نظرها درباره این مدل از پرده عجیب است، افراد یا عاشق آن ها هستند یا کاملا از آن متنفر هستند! نکته جالب این است که پرده های مهره ای مجددا در حال وارد شدن به ترند دکوراسیون هستند.

8. آجرهای شیشه ای حمام

در همان دهه های 60 و 70 شمسی آجرهای شیشه ای وارد ترند دکوراسیون داخلی شدند. از این آجرها در ساخت دیواره های جدا نماینده حمام و رختکن استفاده می شد و گاهی برای ساخت پاسیو هم به کار می رفتند. این دکوراسیون اشتباه بیشتر از این که چشم نواز باشد باعث آزار چشم می شد و بعد از آن دوران کاملا از ترندها خارج شد. البته هنوز هم گاهی آجرهای شیشه ای به چشم می خورند، اما به صورت ترکیبی با عناصر دیگر دکوراسیون و در نماسازی دیوار مکان های خاص از آن ها استفاده می گردد.

9. نقل قول روی دیوار

از اواخر سال 2010 میلادی (سال 89 شمسی) ساخت کلمات با متریال ساختمانی روی دیوار به ترند دکوراسیون داخلی وارد شد. تصور کنید به خانه ای وارد شده اید و اولین چیزی که می بینید جمله ای است که نوشته زندگی کنید، عشق بورزید و بخندید.

وجود چنین جملاتی روی دیوار خانه ها احساس اجبار در اطاعت را به افراد القا می نماید و به هیچ شکلی نمی تواند مناسب خانه ای باشد که در آن زندگی می کنید. این کار مثل این است که روی در حمام بنویسید اینجا حمام کنید. و روی میز غذاخوری یک تابلو قرار دهید که روی آن نوشته است اینجا غذ بخورید. شما جمله یا کلماتی را در خانه خود استفاده نموده اید که معمولا در مکان های عمومی استفاده می گردد و بیشتر جنبه هدایت دارد.

10. حلقه های حصیری تزئینی

با تمایل دوباره مردم به استفاده از دکوراسیون های قدیمی دوباره این حلقه ها راه خود را به خانه ها باز نموده اند. این حلقه ها معمولا به دسته در آویزان می شد و زیر حوله یا لباسی که روی دسته در قرار می گرفت گم می شد. برخی از افراد هم حلقه حصیری را به گل و گیاه تزیین می کردند و آن را با یک میخ ریز به در آویزان می کردند.

البته معمولا از گل و گیاهان مصنوعی استفاده می شد که نکته منفی این دکوراسیون اشتباه است. پس اگر دوست دارید دوباره با ترند روز همراه شوید و از این حلقه ها بهره ببرید مراقب باشید که در آویزان کردن آن ها زیاده روی نکنید و در محلی قرارشان دهید که دیده شده و زیبایی طبیعی ایجاد نمایند.

11. بین بگ

از سال 2010 میلادی (سال 89 شمسی) استفاده از بین بگ آغاز شد و آنقدر مورد توجه نهاده شد که معمولا به جای جایگاه از آن ها در نشیمن استفاده می کردند. این جایگاه ها لوکس نبودند و با نشستن روی آن ها احساس راحتی می کردید. بعلاوه از این جایگاه ها در فضاهای کاری استارتاپی بسیار زیاد استفاده شد و تقریبا هر شرکتی که تصمیم داشت فضای داخلی صمیمی و محبت آمیز بسازد، چند بین بگ رنگارنگ در بخش های مختلف قرار می داد.

حالا که بیشتر از 10 سال از آن روزها گذشته است بین بگ ها گوشه ای نهاده شده اند و گاهی کسی از آن ها استفاده می نماید. اگر دوست دارید از این جایگاه ها بهره ببرید ابتدا آنالیز کنید که با فضای داخلی شما همخوانی دارد یا نه. مثلا نمی توان از آن به عنوان جایگاه کار یا مبل های فضای رسمی استفاده کرد اما گوشه اتاق خواب یا اتاق مطالعه همواره فضایی برای قرار داد بین بگ وجود دارد.

12. قالیچه پوست حیوانات

در اواسط دهه 2010 میلادی (دهه 80 و 90 شمسی) قالیچه یا کفپوش هایی از پوست حیوانات به ترند دکوراسیون داخلی وارد شد و بسیار مورد توجه نهاده شد. افراد با استفاده از این قالیچه ها سعی در لوکس نشان دادن محیط داشتند. اما بعد از گذشت زمان کوتاهی با اعتراض افراد دلسوز محیط زیست نهاده شد و این ترند اشتباه دکوراسیون از خانه ها بیرون رفت. دوست داران محیط زیست اعلام کردند که جای پوست روی حیوانات است نه اینکه آن ها را از بین ببریم تا کف خانه های خود را زیبا کنیم.

13. دیوارهای فرش شده یا بافت دار

در دهه 70 میلادی (دهه 50 شمسی) فرش کردن دیوار بسیار مورد استقبال نهاده شد. قاب کردن قالیچه های دست بافت یا نصب فرش های دستبافت به دیوار مد شده بود و همه جا به چشم می خوردند. در ادامه این ترند استفاده از دیوارهای بافت دار، مثل کاغذ دیواری هایی با طرح های شلوغ یا پوشش های دیوار الیاف دار، هم مورد توجه نهاده شد. این یک روش مناسب برای ایجاد عایق دما و صدا است اما فضای خانه را بسیار کوچک و دلگیر می نماید. بعد از آن سال ها این دکوراسیون اشتباه از ترندها خارج شد و دیگر مورد توجه عموم مردم قرار نگرفت.

14. مبلمان اکریلیک

باز هم به سال های 2010 میلادی (80 شمسی) و بعد از آن برمی گردیم. ترند آن روزها استفاده از مبلمان پلاستیکی و اکریلیک بود و از میز کنار مبلی تا جایگاه های میز غذاخوری را با اکریلیک می ساختند. درست است که در آن روزها مبلمان اکریلیک مد شده بود اما همواره مبلمان پلاستیکی مقرون به صرفه و بی کیفیت به نظر می رسند، حتی اگر مبلغ بسیار زیادی برای آن ها هزینه نموده باشید. به همین علت این مبلمان هم در بین بدترین ایده ها و ترندهای دکوراسیون اشتباه قرار می گیرد.

15. دکوراسیون دریایی

اگر در خانه ای نزدیک به ساحل زندگی نمی کنید استفاده از دکوراسیون با یاری لوازم دریایی اشتباه است. این مدل دکوراسیون هم از سال 2010 میلادی (دهه 80 شمسی) ترند شد. برای مردم مهم نبود در چه منطقه ای زندگی می نمایند همه به سراغ پارچه های آبی نفتی، پارچه های سفید با راه های آبی رفتند. بعلاوه استفاده از لوازم مربوط به دریانوردی یا لوازمی مثل صدف که نشانی از دریا داشتند در آن دوران بسیار زیاد شده بود. اما حالا می دانیم که این یک ترند دکوراسیون اشتباه برای اغلب خانه ها است و فقط در خانه های ساحلی می تواند زیبا و هماهنگ به نظر برسد.

16. قاب های قدیمی و خالی

در دورانی کوتاه استفاده از قاب خالی برای نهاده شدن در آن و عکس گرفتن مد شد و پس از آن قاب های قدیمی و به اصطلاح وینتج که هیچ نقاشی یا عکسی در آن قرار نداشت روی دیوارها ظاهر شدند. این ترندی است که در زمان کوتاهی مورد توجه نهاده شد اما به نظر می آید که دیگر نمی توانیم به این دکوراسیون اشتباه بازگردیم.

17. شیشه های خالی مربا

حدود 10 سال پیش استفاده از شیشه های خالی مربا و سس به شکل انفجاری در همه خانه ها رواج پیدا کرد و تقریبا هر چیزی، حتی چند قاشق و ملاقه، را در شیشه خالی مربا می گذاشتند و در معرض دید قرار می دادند. این ترند کم کم از یادها رفت اما یک سالی است که به نظر می رسد به ترندها برگشته است. البته فعلا استفاده از شیشه های خالی فقط در دکوراسیون بوهمین مورد توجه نهاده شده و با رسیدن به آن سبک از دکوراسیون اشتباه فاصله داریم. اگر شما هم از هواداران این سبک هستید مراقب باشید که در استفاده از شیشه های خالی زیاده روی نکنید تا زیبایی خود را در بین وسایل شما حفظ کند.

18. کفپوش براق

آخرین عنصر دکوراسیون در فهرست ترندهای دکوراسیون اشتباه کفپوش براق است. این کفپوش ها معمولا مقرون به صرفه و بسیار براق هستند و به آن ها لمینیت براق هم می گویند. اگر زود لکه شدن این کفپوش ها و لغزنده بودن شان را کنار بگذاریم، باید بگوییم که با استفاده از لمینیت براق کف خانه خود را شبیه به کف رستوران های بین راهی دکور می کنید. پس یک بار برای همواره این کفپوش را از فهرست عناصر دکوراسیون داخلی خط بزنید و خودتان را راحت کنید.

مرور کلی

در این مطلب با هم 18 ترند دکوراسیون اشتباه را آنالیز کردیم و دیدیم که اشتباه ترین انتخاب های دکوراسیون مربوط به چه عناصری است. با توجه به تمایل مجدد عموم مردم به استفاده از وسایل قدیمی ممکن است تمام این عناصر دوباره عرضه شوند اما باید هوشمندانه تصمیم بگیرید و چند ماه مد روز بودن و ده ها سال نگهداری از وسایل در انباری را انتخاب نکنید. باید این واقعیت را قبول کرد که همه ما زمانی یک یا چند مورد از این 18 مورد را استفاده نموده ایم، پس صادقانه برای ما بنویسید که در گذشته هوادار کدام ترند بودید یا دوست دارید دوباره کدام مورد ترند گردد.

منبع: idealhome

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 16 تیر 1401 بروزرسانی: 16 تیر 1401 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1881

به "18 نمونه از بدترین ایده های دکوراسیون که هرگز نباید از آن ها بهره ببرید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "18 نمونه از بدترین ایده های دکوراسیون که هرگز نباید از آن ها بهره ببرید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید