167 نماینده، متقاضی ورود به کمیسیون های مالی

به گزارش آفتاب صبا، فهرست اولیه اعضای کمیسیون تخصصی مجلس یازدهم منتشر شده است که بر اساس آن 167 نماینده مجلس یازدهم اولویت اول خود را ورود به شش کمیسیون مالی انتخاب نموده اند. نمایندگان مجلس دو اولویت خود را به همراه فرم امتیازبندی انتخاب نموده و آن را به هیات رئیسه مجلس تحویل دادند؛ حضور در کمیسیون های تخصصی مالی بیشترین متقاضی را دارد. کمیسیون صنایع و معادن 70 نفر داوطلب دارد که 28 نفر حضور در این کمیسیون را جز اولویت دوم انتخاب نموده اند.

167 نماینده، متقاضی ورود به کمیسیون های مالی

کمیسیون مورد علاقه بعدی نمایندگان، برنامه، بودجه و محاسبات است که 58 متقاضی دارد و 21 نفر از این تعداد حضور در این کمیسیون را جز اولویت دوم خود می دانند.

متقاضی حضور در کمیسیون مالی 43 نفر است که 26 این کمیسیون را جز اولویت دوم می دانند.

همچنین کمیسیون انرژی در رتبه چهارم قرار گرفته است؛ این کمیسیون 42 نفر متقاضی دارد که 8 نفر آن را جز اولویت دوم خود قرار داده اند.

داوطلبان کمیسیون عمران 38 نفر هستند که 15 نفر آن را اولویت دوم خود می دانند؛ کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در میان کمیسیون های مالی کمترین داورطلب را دارد؛ 34 نفر می خواهند وارد این کمیسیون شوند و از این تعداد 20 نفر آن را به عنوان اولویت دوم انتخاب نموده اند.

به غیر از کمیسیون های مالی، 70 نفر از نمایندگان مجلس یازدهم متقاضی حضور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی هستند؛ از این تعداد 23 نفر حضور در این کمیسیون را جز اولویت دوم خود انتخاب نموده اند. اگر حضور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و کمیسیون صنایع و معادن در میان نمایندگان محبوب است، فقط سه نفر علاقه دارند وارد حقوق و قضایی گردد و یک نفر ان را به عنوان اولویت دوم خود انتخاب نموده است.

با این حساب با جمع اولویت های اول و دوم، 285 درخواست برای حضور در کمیسیون های تخصصی مالی ثبت شده است.

در مرحله اول 279 نماینده وارد مجلس شده اند که با این حساب 60 درصد این نمایندگان در اولیت نخست خود خواستار ورود به کمیسیون های مالی هستند.

تعداد اعضای کمیسیون های تخصصی، حداقل 19 و حداکثر 23 نفر است.

مجلس، 11 کمیسیون تخصصی داردکه کمیسیون های برنامه و بودجه، اقتصاد، عمران، انرژی، صنایع و معادن و کشاورزی به عنوان کمیسیون های حوزه اقتصاد شناخته می شوند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 21 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 860

به "167 نماینده، متقاضی ورود به کمیسیون های مالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "167 نماینده، متقاضی ورود به کمیسیون های مالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید