16 تخته سیاه چادر عشایری در ورودی شهرها و محل برگزاری برنامه های نوروزی آذربایجان غربی مستقر می گردد

به گزارش آفتاب صبا،

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی گفت: 16 تخته سیاه چادر عشایری در ورودی شهرها و محل برگزاری برنامه های نوروزی مستقر می گردد.

16 تخته سیاه چادر عشایری در ورودی شهرها و محل برگزاری برنامه های نوروزی آذربایجان غربی مستقر می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی، جلیل جباری، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی، اظهار کرد: 16 تخته سیاه چادر عشایری در ورودی شهرها و محل برگزاری برنامه های نوروزی مستقر می گردد.

وی اضافه نمود: این سیاه چادرها در مبادی ورودی، پارکها و محل های گردشگری شهرستان های عشایر نشین همچنین مرز تمرچین و قطور به استعداد 82 نفر نیروی اداری، شرکتی و عشایر به منظور استقبال از گردشگران و مسافران داخلی و خارجی برپا می گردد.

این مقام مسوول توضیح داد: در این سیاه چادرها با ارائه خدمات پخت نان ساج، غذاهای محلی و فروش محصولات عشایری اعم از لبنیات، صنایع دستی پذیرایی به عمل می آید.

جباری عنوان نمود: هدف ایجاد فضای مفرح و با نشاط برای گردشگران و مسافران نوروزی در این استان اقدماتی از جمله اجرای موسیقی سنتی در سیاه چادرهای عشایری اجرا شده است و این روند تا خاتمه تعطیلات نوروز نیز ادامه خواهد یافت.

مدیر کل میراث فرهنگ صنایع دستی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی اضافه نمود: خوشبختانه گردشگران و میهمانان نوروزی هر ساله استقبال ویژه ای از این سیاه چادرها به عمل آورده اند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 11 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 108

به "16 تخته سیاه چادر عشایری در ورودی شهرها و محل برگزاری برنامه های نوروزی آذربایجان غربی مستقر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "16 تخته سیاه چادر عشایری در ورودی شهرها و محل برگزاری برنامه های نوروزی آذربایجان غربی مستقر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید