گران ترین پلاک دنیا متعلق به کدام خودرو است و در کجا تردد می نماید؟

به گزارش آفتاب صبا، گران ترین پلاک دنیا نزد قطری ها است. بر اساس اطلاعات غیر رسمی، شماره پلاک 123 مربوط به یک لامبورگینی اونتادور در این کشور، به قیمت 12 میلیون دلار خریداری شده است که رکوردی تازه برای پلاک خودرو در دنیا محسوب می گردد.

گران ترین پلاک دنیا متعلق به کدام خودرو است و در کجا تردد می نماید؟

خبرنگاران - پرداخت مبالغ بالای یک میلیون دلار برای خرید خانه های لوکس یا خودروهای کلکسیونی چندان عجیب نیست. اما برخی ثروتمندان برای ادوات جانبی و تزئینات کم اهمیت هم پول گزاف هزینه می نمایند.

به تازگی تصاویری از یک لامبورگینی اونتادور SV در موناکو منتشر شده است که پلاک 123 قطر دارد. بر اساس ادعای برخی افراد، این پلاک در یک حراجی به قیمت 10 میلیون یورو (معادل 11.87 میلیون دلار) فروش رفته است. گفته می گردد این پلاک؛ گران ترین پلاک جهان است که بر روی یک خودرو نصب شده است. این شرایط با توجه به موارد مشابه دیده شده در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، سابقه دارد.

خودروی دارای پلاک 123 قطر، نسخه ای ویژه از اونتادور SVJ است که رنگ سفارشی سفید صدفی با تزئینات فیبر کربن دارد. کالیپرهای قرمزرنگ و رینگ های سیاه هم تأیید می نمایند که مالک، علاقه مند مدل های خاص و شخصی سازی شده است.

تنها 800 دستگاه اونتادور SVJ در جهان وجود دارد. این محصول مجهز به پیشرانه تنفس طبیعی 6.5 لیتر 12 سیلندر با قدرت 759 اسب بخار و گشتاور 720 نیوتن متر است تا سرعت گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت 2.9 ثانیه و نهایت سرعت 350 کیلومتر بر ساعت فراهم کند. آستانه قیمت اونتادور SVJ در زمان ثبت نام، 574 هزار دلار بود.

منبع: زومیت

منبع: بیت ران
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1563

به "گران ترین پلاک دنیا متعلق به کدام خودرو است و در کجا تردد می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گران ترین پلاک دنیا متعلق به کدام خودرو است و در کجا تردد می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید