کدام برند با ارزش ترین برند خودرویی جهان است؟
به گزارش آفتاب صبا، خبرنگاران: هرساله فهرستی از صد برند باارزش جهان منتشر می شود و هرساله نیز شاهد افول برندهای جهانی خودروسازی در مقابل دیگر صنایع هستیم. امسال نیز در فهرست منتشر شده از صد برند باارزش جهان، تویوتا صندلی سال پیش خود را حفظ کرده و باارزش ترین برند خودرویی جهان باقی ماند. تویوتا در رتبه 48 ام صد برند برتر جهان واقع شده است و نسبت به سال گذشته سه درصد از ارزش خود را از دست داده است.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خودروبانک؛ مرسدس بنز دومین برند معتبر جهانی خودروسازی است که در رتبه 56 ام صد برند باارزش جهان واقع شده است. دیگر خودروساز مطرح آلمانی یعنی بی ام و نیز در رتبه سوم حوزه خودرو و در رده 61 ام فهرست صد برند باارزش جهان واقع شده است. مرسدس و بی ام و به ترتیب 9 و 12 درصد از ارزش خود را نسبت به سال گذشته از دست داده اند. فورد و هوندا نیز دیگر برندهای برتر جهانی خودروسازی در سال گذشته بودند که با از دست دادن 10 و 15 درصد از ارزش خود، از فهرست صد برند باارزش جهان کنار گذاشته شدند.
حوزه خودروسازی از سال 2008 تا به امروز دچار افول شده و این فرایند نزولی تا به امروز بدون هیچ بازگشتی ادامه یافته است. در بین برندهای خودرو، تنها تسلا بود که سال گذشته را با افزایش ارزش 22 درصدی سپری کرد و مجموع ارزش آن در حال حاضر به 11.35 میلیارد دلار بالغ می شود. با این وجود همچنان تسلا در بین صد برند باارزش جهان جایی ندارد. پیش بینی می شود برندهای فعال در حوزه خودروهای برقی بیشترین رشد ارزش را تجربه کنند.
در حال حاضر باارزش ترین برند جهان آمازون است که 415.8 میلیارد دلار ارزش دارد و رشد ارزش آن طی سال گذشته 32 درصد بوده است. اپل در رتبه دوم واقع شده است و مایکروسافت نیز رتبه سوم را از گوگل گرفته است.
منبع: اقتصادنیوز