کاهش امتیاز CRS به 397 در جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری

به گزارش آفتاب صبا، کانادا در پذیرش اتفاقی و ناگهانی اکسپرس انتری که به تاریخ بیستم ماه می 2021 برگزار نموده از متقاضیان با امتیاز 397 دعوت نموده است.

کاهش امتیاز CRS به 397 در جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری

از پذیرش 13 فوریه که حداقل امتیاز به 75 رسید، این دومین پذیرش اکسپرس انتری است که حداقل امتیاز آن اینقدر پایین است. اداره مهاجرت کانادا طی این پذیرش مجموعا از 1842 متقاضی که ممکن است واجد شرایط اقامت دائم کانادا به وسیله دسته تجربه کانادایی باشند دعوت نموده است. متقاضیان می بایست واجد شرایط دسته تجربه کانادا می بودند. بعضی از شرایط دسته تجربه کانادایی عبارت اند از داشتن حداقل یک سال سابقه کار تمام وقت در کانادا و مهارت های زبانی میانه.

در این پذیرش هم از قاعده tie-break استفاده شد. وقتی امتیار متقاضیان برابر باشد از قاعده tie-break استفاده می گردد: به عبارت دیگر متقاضیانی که پروفایل خود را قبل از 24 آوریل 2021 راس ساعت 12:09:24 به وقت استاندارد شرقی ارائه نموده بودند در این پذیرش انتخاب شدند. قرار است سال 2021 با استقبال از 401,000 مهاجر تازه سال مهاجرتی پرباری برای کانادا باشد چرا که کانادا برای جبران کاهش مهاجران به خاطر بحران کرونا اهداف مهاجرتی خود را برای سال های آینده بالاتر برده است.

بدین ترتیب تا به اینجای سال 2021 مجموعا 68317 متقاضی دعوتنامه دریافت نموده اند. تعداد دعوتنامه های صادره طی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل بسیار فراتر است. شاید به این خاطر که اداره مهاجرت حجم پذیرش ها را بالاتر برده است و گاهی طی هر پذیرش برای 6000 متقاضی دعوتنامه صادر نموده است. بعلاوه در پذیرش 13 فوریه 2021 هم اداره مهاجرت کانادا برای تک تک متقاضیان تجربه کانادایی دعوتنامه صادر کرد تا تقاضای خود را برای اقامت دائم کانادا ارائه نمایند.

تمام متقاضیان تجربه کانادایی یا CEC در بازار کار کانادا سابقه کار دارند و این مزیت مهمی برای انها محسوب می گردد. داشتن سابقه و تجربه کار در کانادا به معنای استخدام زودتر و عایدی بیشتر است.

کرونا هنوز دنیا را رها ننموده است و بنابراین مادام که محدودیت های کرونایی در برابر مسافران خارجی وجود داشته باشد دولت فدرال کانادا ترجیح می دهد که از متقاضیانی دعوت کند که در حال حاضر در کانادا هستند. کانادا دوباره نشان داد که اداره مهاجرت کانادا اولویت را به متقاضیانی می دهد که در حال حاضر در کانادا حضور دارند. حدود 77 درصد متقاضیان اکسپرس انتری حاضر در کانادا واجد شرایط دسته تجربه کانادایی هستند.

کانادا در اواخر ماه اکتوبر 2020 از برنامه سطوح چندگانه مهاجرت رونمایی کرد؛ طبق این برنامه قرار است از ابتدای سال آینده میلادی تا 2023 کانادا سالانه 400 هزار مقیم دائم را جذب کند. بیش از 100 هزار نفر از این مهاجران تازه به وسیله برنامه های تحت مدیریت اکسپرس انتری در دسته اسکیلدورکر فدرال به کانادا می آیند.

درباره اکسپرس انتری

لازم به ذکر است سیستم اکسپرس انتری سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه کانادایی از سراسر دنیا بر پایه امتیازات و معیارها مهاجر جذب می نماید. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی دارند دسته بندی می شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه کار امتیازدهی می نماید. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش ها ITA (دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می گردد. برای ورود در صف انتظار اکسپرس انتری داشتن پیشنهاد کار الزامی نیست. متقاضیانی که از طرف استان انتخاب می شوند 600 امتیاز اضافی در سیستم جامع رتبه بندی دریافت می نمایند و بدین ترتیب در پذیرش بعدی اکسپرس انتری حتما از آنها برای تقاضا جهت اقامت دائم کانادا دعوت خواهد شد. متقاضیانی که مایل به ارائه پروفایل اکسپرس انتری خود هستند می توانند علیرغم برقراری محدودیت های کرونایی این کار را انجام دهند. اداره مهاجرت کانادا پروفایل های تازه را می پذیرد و به درخواست های اقامت دائم رسیدگی می نماید.

در سیستم CRS عوامل متعددی منجمله سن، تحصیلات، سابقه کار، تسلط بر زبان انگلیسی یا فرانسه ارزیابی می شوند. از متقاضیانی که بالاترین امتیاز را دارند دعوت می گردد تقاضای خود را برای اقامت دائم کانادا ارائه نمایند.

چه کسانی دعوت شدند؟

در زیر به نمونه ای فرضی از یکی از متقاضیانی که در این پذیرش دعوتنامه دریافت نموده است توجه کنید:

خلیل 36 ساله و دارای مدرک لیسانس است. او بیش از یک سال در کانادا به عنوان تحلیلگر دیتابیس مشغول به کار بوده است. قبل از اینکه به کانادا بیاید 6 سال در این زمینه مشغول بوده است. سطح زبان انگلیسی خلیل پیشرفته است. او با داشتن 456 امتیاز در سیستم جامع رتبه بندی واجد شرایط دریافت دعوتنامه طی تازهترین پذیرش اکسپرس انتری به تاریخ بیستم می 2021 بوده است.

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 23 دی 1400 بروزرسانی: 23 دی 1400 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1720

به "کاهش امتیاز CRS به 397 در جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش امتیاز CRS به 397 در جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید