کاربرد دهانشویه در نظافت منزل و بهداشت فردی

به گزارش آفتاب صبا، وقتی صحبت از کاربرد دهانشویه در نظافت منزل می گردد می توان به تمیز کردن سرویس بهداشتی و خوشبو کردن لباس های داخل لباسشویی اشاره نمود. دهانشویه یکی از پرکاربردترین اقلام خانگی است و خیلی افراد این واقعیت را نمی دانند و از شنیدن آن تعجب می نمایند.

کاربرد دهانشویه در نظافت منزل و بهداشت فردی

کاربرد دهانشویه در خانه داری فراتر از تصورات ما است و حتی به عنوان محلول ضدعفونی ، دئودورانت و ضدشوره سر هم کار می رود. آنچه در این مقاله از مجله خبرنگاران می خوانید کاربردهای مختلف دهانشویه در امور خانه داری و نظافت منزل است.

اگر شما برای نظافت منزل و بعلاوه خدمات نظافت راه پله و مشاعات ساختمان خود احتیاج به نظافتچی کاربلد آقا یا خانم دارید، به وبسایت خبرنگاران مراجعه کنید و در بخش مربوطه درخواست خود را ثبت نمایید. به این ترتیب هزینه سفارش شما به صورت آنلاین محاسبه و به شما اعلام خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره سراسری 1471 تماس بگیرید.

نکات کلیدی

  • برای دفع حشرات از اطراف خانه یک بطری دهانشویه را با سه فنجان نمک ترکیب کنید و محلول را در فضا اسپری کنید.
  • یکی از انواع مهم کاربرد دهانشویه در نظافت منزل تمیز کردن سرویس بهداشتی است.
  • خواص ضدقارچی دهانشویه می تواند برای جلوگیری از شوره سر مفید باشد.

کاربرد دهانشویه در نظافت منزل

دهانشویه علاوه بر مصارف زیبایی برای موارد دیگری هم کاربرد دارد. در ادامه با کاربرد دهانشویه در تمیزکاری خانه بیشتر آشنا می شویم.

1. با دهانشویه لباسشویی خود را خوشبو کنید

می توانید دهانشویه را به همراه لباس های کثیف خود داخل ماشین لباسشویی بریزید تا لباس های شسته شده تازه تر و خوشبو شوند. نصف تا یک فنجان پر دهانشویه را بسته به تعداد لباسی که می شویید داخل ماشین لباسشویی بریزید.

با این ترفند وقتی لباس هایتان را از لباسشویی در می آورید بوی تازگی می دهند. برای نتیجه بهتر باید از دهانشویه بدون رنگ که بر پایه الکل است بهره ببرید.

2. با دهانشویه خارش ناشی از گزش پیچک سمی را کاهش دهید

اگر اخیراً با گیاه پیچک سمی تماس داشته اید برای کاهش ناشی از این گیاه دهانشویه را روی ناحیه تحریک شده بمالید تا بهبودی را تسریع کند. دهانشویه ناحیه گزش را خشک می نماید و التهاب را کاهش می دهد.

مشاهده رایگان هزینه خدمات نظافت منزل و ساختمان!

3. با دهانشویه توالت را تمیز کنید

یکی از انواع مهم کاربرد دهانشویه در نظافت منزل تمیز کردن سرویس بهداشتی است. برای این کار کافیست یک فنجان دهانشویه را داخل سنگ توالت بریزید و بگذارید 30 دقیقه بماند. در نهایت توالت را با برس بشویید تا سرویس بهداشتی تمیز و درخشانی داشته باشید.

4. از دهانشویه به عنوان پشه کش بهره ببرید

شاید تعجب آور باشد که بگوییم دهانشویه حشرات را از خود دور می نماید. برای دفع حشرات از اطراف خانه یک بطری دهانشویه را با سه فنجان نمک ترکیب کنید و محلول را به بطری اسپری انتقال دهید. آن در اطراف حیاط اسپری کنید و بعد از 2 تا 3 ماه با حشرات خداحافظی خواهید کرد.

5. با دهانشویه گل ها را تقویت کنید

اگر عاشق گل هستید و دوست ندارید زود پژمرده شوند دهانشویه می تواند آنها را برای مدت طولانی تری زیبا نگه دارد. این کاربرد دهانشویه را احتمالا تا حالا نشنیده بودید. برای جلوگیری از پژمردگی گل و کنترل باکتری ها یک پیمانه دهانشویه به ازای هر لیتر آب را داخل گلدان بریزید.

6. دهانشویه برای درمان عفونت های قارچی بهره ببرید

دهانشویه حاوی الکل و مواد ضدعفونی کننده است و می تواند عفونت های قارچی را درمان کند. برای این کار کافیست گلوله پنبه را به مقداری دهانشویه و سرکه سفید آغشته کنید. سپس ناحیه عفونت را پاک نمایید. این کار را دو تا سه بار در روز تکرار کنید.

7. با استفاده از دهانشویه از شر کنه های حیوانات خانگی خلاص شوید

اگر برای از بین بردن کنه سگ و گربه هر کاری نموده اید و نتیجه نگرفته اید دهانشویه را امتحان کنید. مقداری پنبه را به دهانشویه آغشته کنید و آن را روی ناحیه عفونی قرار دهید. یک دقیقه صبر کنید و سپس محل را تمیز کنید.

نظافت خانه و ساختمان با تیم کاربلد خبرنگاران

8. با دهانشویه مسواک خود را ضدعفونی کنید

ضدعفونی کردن مسواک ها هم جزء چندین کاربرد دهانشویه در نظافت فردی محسوب می گردد. مسواک ها هم احتیاج به تمیز کردن دارند. اگر مسواک ها را هر چند ماه تمیز نکنید میکروب می گیرند و ناقل بیماری خواهند بود.

برای تمیز کردن مسواک کافیست آن را در فنجان حاوی و آب به مدت 10 دقیقه قرار دهید. دهانشویه مسواک به خوبی تمیز می نماید و احساس خوبی بعد از مسواک زدن خواهید داشت!

9. با دهانشویه بریدگی ها و خراش های جزئی را ضدعفونی کنید

آیا می دانستید دهانشویه برای اولین بار به عنوان ضدعفونی کننده جراحی استفاده شده است؟ دهانشویه می تواند بریدگی های جزئی را ضدعفونی کند. برای این کار آن را با پد پنبه ای روی جراحت بکشید و آماده باشید چون کمی سوزش دارد.

10. از دهانشویه برای از بین برنده بوی سیر بهره ببرید

یکی دیگر از کاربرد دهانشویه در نظافت منزل، از بین بردن بوی سیر از دستان شما و حتی رفع بوی بد یخچال است. علاوه بر از بین بردن بوی بد دهان، دهانشویه می تواند بوی سیر را هم از دستان شما رفع کند. بعد از استفاده از سیر، دهانشویه را روی دستان خود ماساژ دهید. سپس دستان خود را بشویید.

11. از دهانشویه برای شستشوی کاشی ها و سرویس بهداشتی بهره ببرید

شاید مهم ترین کاربرد دهانشویه در نظافت منزل سفیدکننده کاشی ها باشد. برای این کار دو فنجان آب را با نصف فنجان دهانشویه مخلوط کنید و کاشی ها را بشویید. الکل موجود در دهانشویه سطح کاشی ها را براق می نماید و آن ها را ضدعفونی خواهد نمود.

کاربردهای دهانشویه برای مراقبت های زیبایی

حالا که به کاربرد دهانشویه در نظافت منزل پرداختیم بهتر است با کاربردهای این ماده در امور زیبایی هم آشنا شویم. فکر می کنم این موضوع برای شما هم جالب باشد. در ادامه آنالیز می کنیم که چگونه دهانشویه می تواند ظاهر شما را مجذوب کننده تر و زیباتر کند.

  • درمان قارچ ناخن

اگر لای انگشتان پای شما اولین علائم عفونت قارچی ظاهر شد دهانشویه چاره کار است. محلول 1:1 از دهانشویه و سرکه سفید تهیه کنید و روزی 2 تا 3 بار با پد پنبه ای روی ناحیه آسیب دیده پا بمالید یا پای خود را در محلول دهانشویه قرار دهید. این درمان برای جلوگیری از عفونت قارچی هم مفید است.

  • کاهش علائم کبودی

اگر ضربه ای به بدنتان وارد شد بلافاصله مقداری دهانشویه به آن ناحیه بمالید. دهانشویه از تیره شدن بیش از حد کبودی جلوگیری می نماید.

  • ضدعفونی کننده دست

جالب است بدانید دهانشویه برای ضدعفونی کردن دست در مسافرت بسیار مفید است. برای این کار می توانید مقداری دهانشویه را داخل بطری اسپری بریزید. مطمئن شوید دهانشویه بر پایه الکل و بدون قند باشد تا باعث چسبندگی دست ها نگردد.

  • جایگزین اضطراری دئودورانت

اگر در سفر هستید یا اگر اتفاقی دئودورانت شما تمام شده است دهانشویه را از قلم نیاندازید. مقداری دهانشویه را با استفاده از یک تکه دستمال در زیر بغل خود بمالید تا تازگی را در تمام طول روز حس کنید.

  • مراقب های بعد از پیرسینگ

پیرسینگ احتیاج به مراقبت مداوم دارد. مراقبت از پیرسینگ بسیار مهم است به خصوص اگر در نواحی حساسی مانند دهان و ناف باشد. برای مراقبت از پیرسینگ می توانید پنبه را به دهانشویه آغشته کنید و برای ضدعفونی کردن پوست استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید: راهنمای تمیز کردن و برق انداختن شیرآلات طلایی

جمع بندی

اگر تا الان درباره کاربرد دهانشویه در نظافت منزل اطلاعاتی نداشتید احتمالا با مطالعه این مقاله متعجب شده اید. همانطور که گفتیم از دهانشویه می توان برای ضدعفونی کردن زخم های جراحی و حتی شستن کاشی ها استفاده کرد.

کاربردهای دهانشویه برای نظافت منزل و حتی موارد زیبایی بسیار متنوع است. از دهانشویه می توان برای تقویت گل ها، خوشبو کردن داخل لباسشویی، رفع بوی سیر و تمیز کردن توالت استفاده کرد.

سوالات متداول

آیا می توان از دهان شویه به عنوان پاک کننده خانگی استفاده کرد؟

ترکیبات ضدباکتری و از بین برنده بو در دهانشویه، آن را به گزینه ای عالی برای پاک کردن حمام و سرویس بهداشتی تبدیل می نماید. برای این کار یک فنجان دهانشویه را داخل سنگ توالت بریزید و بگذارید حدود یک ساعت بماند. سپس آن را بشویید.

کاربرد دهانشویه در باغداری چیست؟

با دهانشویه از گیاهان خود در برابر قارچ و کپک محافظت کنید. با سمپاشی هفتگی با مخلوطی از 75 درصد آب و 25 درصد دهانشویه گیاهان را از آفات دور نگه دارید. این محلول حشراتی را که ممکن است به شاخ و برگ ها آسیب برسانند را از بین می برد.

آیا می توان از دهان شویه به عنوان دئودورانت استفاده کرد؟

دهانشویه جایگزین خوبی برای دئودورانت است و ضدتعریق عمل می نماید. کافیست پنبه یا دستمال کاغذی را با دهانشویه خیس کنید و مانند دئودورانت آن را به زیر بغل و بدن خود بمالید.

کاربردهای دیگر دهانشویه چیست؟

اگر پماد ضدباکتری ندارید دهانشویه گزینه ای عالی برای درمان تاول، بریدگی و خراش است. با یاری توپ های پنبه ای یا پارچه های تمیز و نرم دهانشویه را روی زخم بمالید. با استفاده از دهانشویه می توانید جای گزش پیچک سمی را بهبود ببخشید.

آیا می توان از دهانشویه برای تمیز کردن توالت استفاده کرد؟

بله - برای این کار کافی است یک فنجان دهانشویه را داخل کاسه توالت و سنگ روشویی بریزید و بگذارید یک ساعت بماند. سپس آن را بشویید.

منبع: آچاره
انتشار: 8 تیر 1402 بروزرسانی: 8 تیر 1402 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 2060

به "کاربرد دهانشویه در نظافت منزل و بهداشت فردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاربرد دهانشویه در نظافت منزل و بهداشت فردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید