چین بعد از کورونا از فضا ، پاک شدن سریع تر هوا به علت تعطیلی ها

به گزارش آفتاب صبا، تاثیر شیوع ویروس جدید کورونا بر چین آنقدر شدید بوده است که می تون از فضا هم آن را مشاهده کرد- کاهش شدید آلودگی هوا به علت تعطیلی های گسترده.

چین بعد از کورونا از فضا ، پاک شدن سریع تر هوا به علت تعطیلی ها

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران آنلانی به نقل از لایوساینس ماهواره های آمریکایی و اروپایی که برای پایش کیفیت هوا در مدار زمین قراردارند، کاهش قابل توجه در غلظت دی اکسید نیتروژن (NO2) را از ماه ژانویه گزارش داده اند. دی اکسید نیتروژن ماده ای آسیب رسان است که از وسائل نقلیه، نیروگاه های حرارتی و سایر ماشین هایی که سوخت های فسیلی می سوزانند، آزاد می گردد.

بر اساس بیانیه رصدخانه کره زمین ناسا این کاهش احتمالا مربوط به کاهش فعالیت های مالی و محدودیت های مسافرتی در چین از هنگام شیوع ویروس کورونا است.

فئی لیو، پژوهشگرمرکز پروازهای فضایی گدار در این باره می گوید: این برای نخستین باری است که من چنین کاهش شدیدی در آلودگی هوا را بر روی پهنه وسیعی به علت یک رویداد خاص مشاهده می کنم.

تصویری که رصدخانه کره زمین ناسا منتشر نموده است، کاهش قابل توجه دی اکسید نیتروژن را در فاصله ماه های ژآنویه و شروع فوریه نشان می دهد.

به گفته لیو موارد قبلی کاهش قابل اندازه گیری دی اکسید نیتروژن وجود داشته است، از جمله در رکود مالی سال 2008. اما هیچکدام از این موارد به این سرعت یا به این شدت رخ نداده اند. به گفته او معمول کاهش در میزان آلودگی هوا در حدود تعطیلات سال نوی قمری چین رخ می دهد، اما هیچگاه میزان این کاهش این قدر شدید نبوده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 630

به "چین بعد از کورونا از فضا ، پاک شدن سریع تر هوا به علت تعطیلی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین بعد از کورونا از فضا ، پاک شدن سریع تر هوا به علت تعطیلی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید