چرا علی صبوری به تلویزیون رفت؟!

به گزارش آفتاب صبا، در چنین وضعیتی، اقدام مدیران شبکه 3 و عقد قرارداد، آن هم به صورت طولانی مدت با چهره ای جوان و بااستعداد مثل علی صبوری، قابل تحسین است. پیشتر در خنداننده شو دیده ایم که صبوری، دارای لوازم اولیه برای تبدیل شدن به یک ستاره کمدی است.

چرا علی صبوری به تلویزیون رفت؟!

عصر روز شنبه، گفت وگویی از علی صبوری نفر اول فصل دوم مسابقه استعدادیابی خنداننده شو منتشر شد که این استندآپ کمدین در بخشی از آن، با ابراز پشیمانی تلویحی از فعالیت های خود در اینستاگرام، گفته است:

امروز به آن تجربه رسیدم که کاملا فضای مجازی را کنار بگذارم و وارد تلویزیون شوم. به همین منظور به تلویزیون یک تعهد حرفه ای 10 ساله داده ام که همه کارهایم تا 10 سال آینده با اجازه مدیران سازمان باشد.

این که چرا صبوری حاضر شده با عقد چنین قراردادی، زیر بار محدودیت هایی برود در جای دیگری قابل آنالیز است، اما برای تلویزیون، این قرارداد یک پیروزی محسوب می گردد.

حاشیه های بحران ساز

می دانید در شرایط کنونی، حواشی سیاسی یا مجازی چهره هایی که در برنامه های صداوسیما دیده می شوند، ممکن است روی شرایط کاری و برنامه های آن ها در رسانه ملی تأثیر بگذارد. به این معنا که برای مدتی، ممنوع التصویر شوند و سریال ها و برنامه های شان از آنتن دور بماند.

در چنین شرایطی، علاوه بر چهره مد نظر، صداوسیما نیز ضرر می نماید و مجبور است بخشی از تولیداتش را پخش نکند. گاهی نیز کار بالا می گیرد و حواشی، تبدیل به بحرانی برای مدیران تلویزیون می گردد؛ مانند موردی که برای دو بازیگر زن سال های اخیر سریال های شبکه 2 رخ داد.

یک قرارداد خوب

در چنین شرایطی، اقدام مدیران شبکه 3 و عقد قرارداد، آن هم به صورت طولانی مدت با چهره ای جوان و بااستعداد مثل علی صبوری، قابل تحسین است. پیشتر در خنداننده شو دیده ایم که صبوری، دارای لوازم اولیه برای تبدیل شدن به یک ستاره کمدی است.

او حداقل های ظاهری بازیگری را دارد و بدون استفاده از شوخی های جنسی نیز می تواند مخاطبش را بخنداند. تنها نقطه ضعف صبوری، حواشی منفی او در فضای مجازی است که احتمالاً با اجرای این قرارداد، تا حد زیادی کنترل خواهد شد. در چنین شرایطی، برنامه های حال و آینده صبوری، از گزند حواشی او مصون خواهند ماند.

شفافیت در مفاد قرارداد ها

قرارداد فوق الذکر، نمونه های مشابه فراوانی در صنعت موسیقی کشور دارد؛ از جمله بعضی پدیده های سال های اخیر موسیقی پاپ مانند حامد همایون، حمید هیراد و ماکان بند که با ناشران آثار خود، قرارداد های طویل المدت بسته اند.

در سینمای دنیا به ویژه هالیوود نیز که وجوه صنعتی آن پررنگ است، این مدل قرارداد، چه با تهیه کنندگان و چه با بازیگران رایج است و مختص بازیگران تازه کار هم نیست. انتظار می رود سازمان صداوسیما به شکل داوطلبانه، مفاد قرارداد را که شامل محرمانگی نمی گردد شفاف کند.

منبع: روزنامه خراسان

منبع: فرادید
انتشار: 11 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 903

به "چرا علی صبوری به تلویزیون رفت؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا علی صبوری به تلویزیون رفت؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید