چرا در شب تلخ کلاهبرداران، کام مردم شیرین نشد؟، نرخ های متفاوت خدمات ارزش افزوده و سردرگمی مردم

به گزارش آفتاب صبا، وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد که مردم از سامانه پیامکی8007 برای احتساب میزان خدمات ارزش افزوده، استفاده نمایند اما مسائل این سامانه و اعلام نرخ های متفاوت و دور از واقع، به جای آنکه کام مردم را شیرین کند، آنها را بیشتر سردرگم کرد.

چرا در شب تلخ کلاهبرداران، کام مردم شیرین نشد؟، نرخ های متفاوت خدمات ارزش افزوده و سردرگمی مردم

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، این روزها موضوع خدمات ارزش اضافه کرده و شفافیت در این باره به یکی از پر بحث ترین و داغ ترین موضوعات در فضای مجازی تبدیل شده است.

ماجرا از جایی آغاز شد که محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توییتر با اعلام کد دستوری 8006# از مردم خواست پس از شماره گیری این کد دستوری منتظر پیغامکی باشند که در آن میزان استفاده از خدمات ارزش اضافه کرده توسط سیم کارتشان معین شود.

بر اساس اعلام وزیر ارتباطات تاکنون بیش از دو میلیون و 600 هزار نفر این کد را شماره گیری نموده و به دنبال آن پیغامکی با مضمون میزان هزینه وس دریافت کردند.

اما تعدادی از مخاطبان در تماس با خبرنگاران اعلام کردند که مسائل و تفاوت هایی در مبلغ اعلام شده در پیغامک های ارسال شده به آنها وجود دارد.

چرا میزان خدمات ارزش اضافه کرده در دو پیغام متفاوت اعلام شد؟

نوید قاسمی، یکی از مخاطبان در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، اظهار کرد: در ابتدا کد دستوری را وارد کردم و برای من مبلغ 6 میلیون و 410 هزار تومان هزینه استفاده از خدمات ارزش اضافه کرده در سه سال گذشته معین شد.

وی ادامه داد: برای آنالیز جزئیات عدد 1 را به 8007 ارسال کردم که در آن پیغامک هزینه خدمات ارزش اضافه کرده دو میلیون و 180 هزار تومان عنوان شد.

به نظر می رسدسامانه زیرساخت لازم را نداشته اما وزیر ارتباطات آن را اطلاع رسانی نموده است تا مردم برای شفاف سازی از آن اسفاده نمایند.

قاسمی تأکید کرد:دلیل این تفاوت مبلغ را متوجه نمی شوم و به نظر می آید سامانه هنوز زیرساخت لازم را نداشته اما وزیر ارتباطات آن را اطلاع رسانی نموده است تا مردم برای شفاف سازی از آن اسفاده نمایند.

فکر کردیم در شب تلخ کلاهبردان، کاممان شیرین می شود!

زهرا عزیزی یکی دیگر از مخاطبان نیز در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران تاکید نمود: زمانی که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از شب دلهره آور برای کلاهبرداران خبرداد شادمان شدیم که تمامی حقوق اجحاف شده به ما باز می شود و این دور باطل که توسط بعضی از شرکت ها برای خالی کردن جیب مان ایجاد شده انتها قطع می شود.

وی اضافه کرد: اما پس از دریافت کد دستوری اعلام شده و دریافت پیغامک میزان ارزش اضافه کرده با دو رقم متفاوت روبرو شدم. علاوه بر این که این رقم ها متفاوت بود کمی هم عاقلانه به نظر نمی رسید چراکه من تنها در یک سرویس فعال بودم و با احتساب سه سال و روزی 600 تومان عضویت در آن سرویس باز هم مبلغی که برای من ارسال شده بود بسیار بیشتر از مجموع این سه سال یعنی یک میلیون و 971 هزار تومان بود.

عزیزی اضافه کرد: به نظر می رسد سیستم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره احتساب میزان استفاده اپراتورها و سیم کارت ها از ارزش اضافه کرده اشتباه دارد.

علاوه بر این که این رقم ها متفاوت بود کمی هم عاقلانه به نظر نمی رسید چراکه من تنها در یک سرویس فعال بودم و با احتساب سه سال و روزی 600 تومان عضویت در آن سرویس باز هم مبلغی که برای من ارسال شده بود بسیار بیشتر از از مجموع این سه سال یعنی یک میلیون و 971 هزار تومان بود.

یکی از کاربران نیز در توییتر با انتشار عکسی خواهان آنالیز بیشتر سامانه 8007 شد.

پیروز نشدیم جزئیات هزینه را دریافت کنیم

زینب نیازی یکی دیگر از مخاطبان نیز در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران گفت: با وجود آنکه کد دستوری اعلام شده را یک بار وارد کردم اما دو پیغامک متفاوت از این سامانه برای من ارسال شد که یکی از آنها در ساعت سه بعد از ظهر و با این عنوان بود که هزینه های پرداختی بابت خدمات ارزش اضافه کرده من طی سه سال گذشته 225 هزار و 700 تومان بوده است.

وی اضافه کرد:چند ساعت بعد در همان روز برای من پیغامکی ارسال شد که مجموع هزینه های پرداختی بابت خدمات ارزش اضافه کرده در سه سال گذشته را 198 هزار تومان نشان می داد.

نیازی ادامه داد: البته برای همسرم هر کاری کردیم پیروز نشدیم تا اس ام اس میزان هزینه های ارزش اضافه کرده را دریافت کنیم.

به نظر می رسد با توجه به حجم شکایت های این چنینی مسؤولان وزارت ارتباطات باید توجه بیشتری به سامانه برآورد هزینه خدمات ارزش اضافه کرده داشته باشند تا مردم در روبروه با ارقام گوناگون این سامانه سرگردان نشوند.

البته این موضوع را نیز نباید فراموش کرد که پیش از این نیز مشترکین می توانستند سرویس های فعال خود و هزینه آن را در اپلیکیشن های اپراتورها یا به وسیله سامانه مشاهده نمایند و این موضوع تازگی نداشت.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 332

به "چرا در شب تلخ کلاهبرداران، کام مردم شیرین نشد؟، نرخ های متفاوت خدمات ارزش افزوده و سردرگمی مردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا در شب تلخ کلاهبرداران، کام مردم شیرین نشد؟، نرخ های متفاوت خدمات ارزش افزوده و سردرگمی مردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید