تور ایتالیا ارزان: ونیز، طرح مالیات ورود گردشگران را تا سال 2021 به تعویق انداخت

به گزارش آفتاب صبا، با شیوع ویروس همه گیر کرونا در کشور ایتالیا و قرنطینه کامل این کشور، مقامات دولتی شهر ونیز تصمیم گرفته اند، طرح مالیات ورود گردشگران به شهر که قرار بود در تابستان 2020 اجرایی گردد را یک سال به تعویق بیندازند.

تور ایتالیا ارزان: ونیز، طرح مالیات ورود گردشگران را تا سال 2021 به تعویق انداخت

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا ارزان از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

خیابان ها و میادین ونیز، شهر زیبای کانال های آبی به دلیل شیوع ویروس کرونا، کاملا متروکه شده اند و این شرایط برای اداره نمایندگان شهر، یک نگرانی بزرگ محسوب می گردد. آن ها به قدری نگران هستند که تصمیم گرفته اند، طرح هزینه ورود توریستان به ونیز را با تاخیر یک ساله، اجرایی نمایند.

تا به امروز بیش از 98 هزار نفر در کشور ایتالیا به بیماری کووید 19 مبتلا شده اند که حال دست کم 4000 نفر آن ها وخیم گزارش شده است. ایتالیا با آمار بیش از 10 هزار کشته، بیشترین تعداد مرگ و میر را در سراسر دنیا دارد.

پاییز گذشته، مقامات شهر ونیز، طرحی به نام بلیط ورود را برای تمام توریستانی که قصد دارند از ملکه دریای آدریاتیک تماشا نمایند، راه اندازی کردند. طبق این طرح، مسافران باید برای ورود به شهر، از سه یورو (3.4 دلار) در ماه های خلوت توریستی، هشت یورو (9 دلار) در فصل داغ توریستی تا 10 یورو (11.33 دلار) در زمان های بسیار شلوغ، مانند آخر هفته های فصل تابستان، پرداخت نمایند. قرار بود این طرح از تابستان 2020، اجرایی گردد.

اما هم اکنون، ونیز در حال سپری کردن بدترین بحران توریستی خود در شصت سال اخیر است و برای همین، شهردار ونیز تصمیم گرفته است تا طرح هزینه ورودی را تا یکم ژوئیه 2021 (10 تیر 1400) به تعویق بندازد.

هدف از اجرای طرح هزینه ورودی، کنترل تعداد توریستان در شهری است که حدود 30 میلیون توریست در طول سال به خود می بیند. تا به امروز اقدامات مختلفی برای کنترل و مقابله با توریستی انبوه در ونیز صورت گرفته اند که در میان آن ها می توان به انتقال کشتی های کروز بزرگ به خارج از مرکز شهر، درنظرگرفتن ممنوعیت هایی بر هتل های نو و حتی نصب نرده های گردان در میدان پیاتزا روما در سال 2018 اشاره نمود.

لوئیچی برونیارو (Luigi Brugnaro)، شهردار ونیز گفت که در حال حاضر، پیاده سازی طرح هزینه ورودی، کاری غیر عقلانی است. اگرچه، وی بعلاوه گفت که اداره نمایندگان شهر کماکان قصد دارند تا نوعی متفاوت از توریستی را به ونیز بیاورند و بر مسائل جمعیت بیش از حد توریستان در شهر، غلبه نمایند.

برونیارو و اعضای شورای او پیش بینی نموده اند که حداقل یک سال زمان می برد تا ضرر و زیان های مالی این قرنطینه جبران گردد، اما آن ها مطمئن هستند که صنعت توریستی در اولین فرصت، دوباره شروع خواهد شد، زیرا ونیز، ونیز است.

منبع: کجارو / lonelyplanet
انتشار: 22 اسفند 1400 بروزرسانی: 22 اسفند 1400 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1784

به "تور ایتالیا ارزان: ونیز، طرح مالیات ورود گردشگران را تا سال 2021 به تعویق انداخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ایتالیا ارزان: ونیز، طرح مالیات ورود گردشگران را تا سال 2021 به تعویق انداخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید