ورود سگی به نام سرمه به کتابفروشی ها

به گزارش آفتاب صبا، این رمان نویس شیرازی در خصوص این کتاب به خبرنگار خبرنگاران در فارس، گفت: نقش آفرینی حیوانات در آثار ادبی، پیشینه و بستری طولانی و متنوع دارد. حضور حیوانات و اشیاء در داستان، شیوه و شگردی است که تازگی و توانایی دیگری به اثر می بخشد، دست کم از حضور تکراری و یکنواخت شخصیت های انسانی می کاهد و اثر را جذاب و متنوع می کند.

ورود سگی به نام سرمه به کتابفروشی ها

وی اضافه نمود: داستان های حیوانات پیش از همه، محصول رابطه نزدیک انسان با حیوانات است. به درستی نمی توان نخستین داستان ها یا نخستین کسانی را که به داستان حیوانات پرداخته اند، نشان داد؛ چه بسیاری از داستان هایی که حیوانات در آن نقش دارند، در قلمرو ادبیات شفاهی بوده و سینه به سینه و دهان به دهان گشته و به روزگار ما رسیده است اما می توان سرآغاز بسیاری از داستان های حیوانات را در دوران اساطیری ملل جستجو کرد که شکل ابتدایی و نخستین خود را در قالب اساطیر نشان داده است.

این بانوی نویسنده، بیان نمود: در داستان های اسطوره ای، حیوانات حضوری جدی دارند. برخی از حیوانات یاری کننده قهرمانان انسانی اند و برخی دشمن و مزاحم و مانع قهرمانان محبوب اساطیری هستند. حیوانات در اساطیر و ادیان، گاه مبارک و مقدس، و گاه شوم و منفور دانسته شده اند.

جان فشان اضافه نمود: سگی به نام سرمه علاوه بر اینکه یک عاشقانه متفاوت، برای خوانندگان به تصویر می کشد، حمایت از حیوانات را نیز به نوعی تاکید می کند.

یادآور می شود، کتاب سگی به نام سرمه نوشته شهره جان فشان در 262 صفحه در قطع رقعی توسط انتشارات نویسندگان پارس منتشر شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 22 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 808

به "ورود سگی به نام سرمه به کتابفروشی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود سگی به نام سرمه به کتابفروشی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید