ورزشگاه امجدیه ثبت ملی شد، ثبت 8 اثر تاریخی استان تهران در فهرست آثار ملی

به گزارش آفتاب صبا، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران از ثبت ملی ورزشگاه شهید شیرودی (امجدیه) خبر داد.

ورزشگاه امجدیه ثبت ملی شد، ثبت 8 اثر تاریخی استان تهران در فهرست آثار ملی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، محسن شیخ الاسلامی، امروز چهارشنبه 11 اردیبهشت با اعلام این خبر شرح داد: 8 اثر تاریخی شامل ورزشگاه امجدیه، زورخانه پولاد، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، پادگان 06 منطقه پاسداران، حمام سرپولک، میراث صنعتی نظامی سلطنت آباد در صنایع دفاع منطقه پاسداران و دو منزل مسکونی در منطقه 11 و 12 شهرداری تهران در جلسه شورای عالی ثبت در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

شیخ الاسلامی با اعلام اینکه، شرایط و ضوابط نگهداری و حریم آثار ثبت شده به مالکان و دستگاه های متولی ابلاغ خواهد شد گفت: حفظ و صیانت از هویت شهر تهران یک همت و عزم عمومی می خواهد که خوشبختانه این تغییر نگرش در صیانت از میراث فرهنگی در محوطه های نظامی نیز دیده می شود.

معاون میراث فرهنگی استان تهران اضافه کرد: ثبت میراث معنوی و طبیعی از بخش های مغفول مانده در استان تهران است به همین منظور تلاش خواهیم کرد در سال 98 آثار معنوی و طبیعی بیشتر مورد توجه و ثبت قرار گیرد.

شیخ الاسلامی خاطر یادآور شد: 8 اثر مذکور اثر تحت حفاظت و نظارت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران است و هرگونه دخل و تصرف یا اقدام عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر هویت آن شود برابر مواد 558 لغایت 569 از کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی، تعزیرات و مجازات بازدارنده، جرم محسوب می شود و مرمت و بازسازی اثر صرفاً با تأیید و نظارت اداره کل میراث فرهنگی استان تهران ممکن خواهد بود.

منبع: میراث آریا
انتشار: 4 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 90

به "ورزشگاه امجدیه ثبت ملی شد، ثبت 8 اثر تاریخی استان تهران در فهرست آثار ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورزشگاه امجدیه ثبت ملی شد، ثبت 8 اثر تاریخی استان تهران در فهرست آثار ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید