تور ارزان فرانسه: واکنش خشمگین نظامیان الجزایر به اظهارات رئیس جمهور فرانسه

به گزارش آفتاب صبا، به گزارش خبرنگاران به نقل از الجزایر الیوم، ارتش الجزایر روز شنبه در مجله تخصصی خود با انتشار یادداشتی سیاستهای فرانسه را به شدت مورد نقد قرار داد.

تور ارزان فرانسه: واکنش خشمگین نظامیان الجزایر به اظهارات رئیس جمهور فرانسه

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

در این ارتباط، ارتش الجزایر گفته است که هیچ تفاوتی میان احزاب سیاسی و یا رهبران چپ و راست فرانسه وجود ندارد، چون همه آنها ارتش و ملت الجزایر را دشمن سرسخت خود می دانند و از جمله رئیس جمهور فرانسه به خاطر آموزش هایی که در مدارس فرانسوی دیده، تاریخ را نمی داند.

ارتش الجزایر بعلاوه افزوده است: اظهارات ماکرون درباره تاریخ الجزایر، برای سرپوش گذاشتن بر شکست سیاسی او اجرا شده است و ما به همه کسانی که دشمن الجزایر هستند، می گوئیم اگر نمی توانید از گذشته استعماری خود در کشورمان نجات یابید، دوای این درد، عذرخواهی یا حداقل سکوت است.

در این گزارش بعلاوه به صورت غیرمستقیم از فرانسه به عنوان دشمن تاریخی و سنتی یاد شده که می خواهد به عزم مردم الجزایر خدشه یا در تمدن و مبارزات آنان آسیب وارد کند. ولی تاریخ الجزایر و انقلاب نوامبر، برای همواره، خاری در گلوی دشمنان خواهد ماند.

بعلاوه عبدالمجید تبون رئیس جمهور الجزائر شب گذشته در سخنانی خاطرنشان کرد که پس از اظهارات خطرناک امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه علیه الجزائر، هیچیک از شهروندان این کشور عادی سازی روابط با پاریس را نمی پذیرند.

تبون با اشاره به اینکه رئیس جمهور فرانسه به کرامت ملت الجزایر اهانت کرد، گفت که نباید تاریخ و کرامت این ملت آسیب ببیند.

رئیس جمهور الجزائر تاکید نمود که اظهارات ماکرون، درگیری های استعماری را احیا می نماید و او را در زمره افرادی قرار می دهد که استعمارگری فرانسه را توجیه می نمایند.

تبون خاطرنشان کرد که فرانسه باید تمامی جنایت های استعماری خود را به رسمیت بشناسد نه فقط آنچه را که بنابر گزارش بنیامین ستورا مورخ فرانسوی، در مدت کوتاهی رخ داده است.

شایان ذکر است روابط میان الجزایر و فرانسه اخیراً شاهد تنشهای قابل ملاحظه ای بوده است.

این تنشها در پی اظهارات امانوئل ماکرون بوجود آمده است، او در این اظهارات وجود ملت الجزائر را پیش از استعمار فرانسه زیر سوال برده و گفته است: نظام سیاسی و نظامی الجزائر تاریخ استمارگری فرانسه در الجزائر را براساس نفرت از فرانسه بازنویسی نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 آذر 1400 بروزرسانی: 14 آذر 1400 گردآورنده: aftabesaba.ir شناسه مطلب: 1680

به "تور ارزان فرانسه: واکنش خشمگین نظامیان الجزایر به اظهارات رئیس جمهور فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان فرانسه: واکنش خشمگین نظامیان الجزایر به اظهارات رئیس جمهور فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید